Att klä granen

Efter att diskussionen angående Efraim igår fick ett slut uppstod idag snabbt en ny.

Det var nämligen dags att klä granen och då det är familjens första jul tillsammans hade det handlats in nytt julgranspynt. Än så länge var alla överrens.

Nu kom problemet... Förutom Efraim finns det nämligen en liten tomte till som ligger mig och pappa varmt om hjärtat. Denna tomte hänger varje år i vår julgran och är skapad av ingen mindre än mig själv!


-Aldrig i livet. sa Andrea stenhårt.
Till skillnad från förhandlingarna angående Efraim va hon nu totalt omedgörlig. Tomten va enligt henne på tok för ful och förtjänade definitivt ingen plats i granen. Jag höll för den fula lilla tomtens öron så att han skulle slippa uppleva all den dynga som nu kastades mot honom, och erkände mig senare besegrad och gick därifrån. Detta var självklart bara en fint!

Så fort Andrea kommit tillräckligt långt bort ifrån granen va den fula lilla tomten på något mystiskt sätt tillbaka på sin plats igen. Själv satt jag i soffan och visslade oskyldigt.

Efter tre gånger fick Andrea nog... Nu kom hon istället med hot om att om den där fula tomtejäveln kommer tillbaka till granen så ska hon hämta alla sina egna juldekorationer och fixa till julgranen på de sätt som hon tycker passar. Jag och pappa skakade.

Hur tror ni granen ser ut nu?


En liten ledtråd...



Frågan är hur jag ska se till så att min lilla tomte hänger kvar sedan när jag har lämnat Huddinge för Möja... Jag får nog be pappa försvara vår lille favorit, om det så ska kosta honom livet!

//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min Son,

om tomten tas bort från granen så kommer det att
bli krig,
jag kommer att bevaka/skjuda honom
med mitt liv och rör någon honom så kommer
direkt vissa andra saker i hemmet försvinna till tippen......., han är en viktig familjemedlem !

2007-12-23 @ 11:43:12
Postat av: Benner

Bra far, jag litar på dig!

2007-12-23 @ 14:51:13
Postat av: marina

HAHAHA!!
Förlåt mig men det var den fulaste lilla varelse mina ögon någonsin skådat.
Men det är oerhört fint av er att bespara den lille stackarn livet.
Jag hejar på er! klart den fule saken ska få hänga i granen!
Tryck i Andrea några peppisar!

2007-12-24 @ 01:08:22
Postat av: Anonym

Här kommer en uppdatering av läget på Krokvägen !

Tomten sitter kvar i granen, Andrea gjorde ett försök att putta ner honom från kvisten men
försöket misslyckades.
Jag har en ny taktik, jag bjöd Andrea på en Tapas
resturang igår kväll och detta drag borde ge Tomten en par dagars lugn och ro !

Marina, han är inte full...............

Far

2007-12-24 @ 11:17:31
Postat av: Benner

bra kämpat pappa!

Och pappa nej, han är inte full. (om han inte varit och tullat på den 21 procentiga glöggen vill säga)

dock har han, som Marina säger, inte utseendet med sig... men det är få som har!
Trots detta hänger han välförtjänt kvar i granen :)

2007-12-25 @ 00:23:24
Postat av: Petra

Måste säga att jag både förstår Andrea och dig. Jag "stod ut" med den fula lilla runda tomten i 8 år och i början fick man verkligen kräkkänslor när man såg han i granen. Men motvilligt får man erkänna att han vinner med tiden och sista året blev han upphängd med ett leende :o)
Så det finns hopp, det är bara att stå på sig år efter år tills hon faller hon med :o)
Annars kan jag bara säga GOD JUL på dig och stor kram.

2007-12-26 @ 16:03:31
Postat av: marina

haha! Det är som en tävling med den där stackars tomten. Får han - eller får han inte hänga kvar:O
Måste medge att det var ett smart drag att bjuda på tapas. Nu kan hon liksom inte säga nej till tomten.

Benner - nästa gång du gör en tomte - eller annan dekoration - lägg ner lite känsla:P haha

2007-12-26 @ 21:16:11
Postat av: Benner

hahhahaah!
Det samma Petra :)

Marina! jag va ett litet, litet, litet, litet barn när jag gjorde den där... begreppet "känsla" fanns inte riktigt på den tiden.
Dock måste jag säga att jag är oerhört nöjd med mitt verk, och jag tror inte att någon i den åldern hade kunnat gjort det bättre!

2007-12-27 @ 17:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0