Alarmsignal

Idag vidtog jag nya åtgärder för att få bukt på min problem med morgontröttheten. Jag har nu bytt alarmsignal till en lugn harmonisk "vakna-skönt-signal" istället för den tidigare "vakna-av-ett-irriterande-jävlaläte-signalen".

Den tidigare gjorde mig nämligen bara irriterad och fick mig att må psykiskt dåligt vilket gjorde att jag inte kunde finna tillräckligt med kraft för att ta mig upp ur sängen.


Imorse vaknade jag pigg och glad till det njutningsfulla musikstycket. Nu återstår att se hur länge den nya signalen har positiv effekt. Jag misstänker nämligen att jag om en vecka kommer uppfatta den som sövande och därmed somna om.

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0