Tillbaka i skolan

Igår var det upprop och idag började skolan på allvar.
Nytt för i år är följande:

-Samhällsläraren Bibi, som förra året sköt upp vår klass samhällskunskaps-undervisning till trean p.g.a. att vår klass blev för mycke action för henne, har nu gått steget längre och även avsagt sig mentor-titeln för klassen. Ny metor blev den alltid lika trevliga människan och juridikläraren Bengt. Ett klart uppköp!

-Jinder har blivit biffig. Vi grabbar har nu satt upp två nya mål för trean rörande herr Jinder, nämnligen att få honom att börja dricka och käka kött. Tror vi kommer lyckas!

-Angelo befinner sig numera i ett stabilt förhållande och hånar retfullt oss andra för vår svacka på kvinno-fronten.

-En ny kull av förvirrade och oförvirrade ettor strösar runt på skolans marker. Denna kull känns rekord-liten, och då menar jag inte i antalet utan storleksmässigt. "En del ser ut som 95:or, de är nästan pedofili att bara titta på dom" citerat Ghali.

-Ett hett rykte helt utan trovärdiga källor spreds om att Zoltan varit i Schwetz och plockat svamp under sommaren. "Zolle" förklarade ryktet falskt då han inte kommit längre än till Skåne. Ghali, som var mannen bakom ryktet vart smått besviken.

-Jag och Angelo har startat en hemligstämplad tävling rörande "JT". Tror ingen av oss kommer vinna...

-Thim har skaffat helskägg!

Okej, de sista var rent påhitt. Men de är en otroligt intressant tanke och de hade säkerligen sett otroligt spännande ut!
Danne befinner sig i Bulgarien och är djupt saknad.

Imorgon blir det en halvdag i skolan, för att sedan åka upp till Hudiksvall för golftävling på lördag. :)
En topp 6 placering krävs för att få spela nästa omgång, annars är det slut för i år. Jag är rankad 18e i ett startfält på 66 tävlande. Några av dom med bättre ranking har dessutom lämnat återbud, vilket gör att jag kanske har min största chans för i år! Jag ska dock inte vara sådär äckligt positiv inför tävlingen som jag brukar, eftersom att de oftast slutar i motsatt riktning då!

//Benner

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till dårå!!! stor kram moster ;)

2007-08-23 @ 23:10:57
Postat av: Benner

Tack moster.
det känns skönt att i vart fall ha ditt stöd! :)

2007-08-24 @ 11:55:33
Postat av: David

Du kan få mitt stöd åxå men för de betyder de inte att ja tror du kommer komma topp 6!
fast tror ingen (förutom dusjälv) blir gladare om du gör de :D

2007-08-24 @ 17:50:33
Postat av: Benner

Kom tyvärr på en 33:e plats... :P
Ren otur rakt igenom, spelade faktiskt ganska bra.
Han där uppe (om han nu finns) skrattade mig i ansiktet genom hela tävlingen.

2007-08-25 @ 21:10:44
Postat av: Anonym

För mig e du bäst ändå!!! kram moster ;). Kom hit jag saknar dig och ditt nylle....

2007-08-25 @ 21:21:25
Postat av: Benner

Tack tack :D
jag kommer gärna och hälsar på, men din son vill aldrig leka med mig längre :( *snyft*

2007-08-25 @ 22:52:14
Postat av: Anonym

ska skälla på honom!!!! /M

2007-08-25 @ 22:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0