Dan före Thims dag!

Jaha, vad har hänt idag då?
Ingenting.
Men de är ändå dags att få lite fart på den här bloggen. De är förresten inte vilken dag som helst! Det är nämnligen dagen före födelsedagen för bloggaren som ligger på andra plats på er alla läsares lista över härliga bloggare, nämnligen Thim! (jag ligger förstås på förstaplats eftersom jag har den där härliga gnistan, gåvan att uttrycka mig och en snäppet läckrare svank än den tidigare nämnda)
Nog talat om mig. Dehär är ju trots allt dagen före Thims dag, och därför borde ju även denna dag tillhöra honom. Logiskt. 
För alla nyfikna läsare har hingsten Thim en playahead med namnet TH1M, där jag tycker ni kan skriva ett gulligt litet grattis imorn för att få honom att känna sig riktigt uppskattad! :)

Idag vart jag förresten grovt lurad och förnedrad av min annars så gode far. Mitt förtroende för människan är nu tyvärr helt kört i botten.
Mannen ropar nämnligen nerifrån köket att maten är klar. Helt utan misstankar om att fuffens är i luften kilar jag glatt ner för trappan och tycker mig känna den ljuva matlukten strömma in genom näsan varpå jag utbrister i ett njutfullt "aaah!".
När jag väl entrar köket visar de sig att maten inte ens är påbörjad! I dörren står pappa och skickar ett pekfinger mot den proppfulla rena diskmaskinen. Han nickar menande mot mig, tar ett glas juice och och lämnar köket med ett elakt flin.
Efter tio minuter av oavlönat arbete i hemmet i form av att tömma diskmaskinen masar jag mig sliten upp för trappen till övervåningen samtidigt som pappa tänder grillen.

Imorn är det en heldag på Kallfors golfklubb för att spela in och träna inför lördagens DM.
Kvällen avslutas med en trevlig födelsedagsmiddag hemma hos Thim, för att sedan åka hem och sova tididigt. Hade gärna firat honom lite länge, men DM är tyvärr tävlingen man väntat på hela året. Där fins der rankingpoäng så de räcker och blir över! (Rankingpoäng är viktigt för att klättra på sverigerankingen och få spela större tävlingar)

//Benner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0