Tisdag 17/4

Igår var jag hemma hos min Kusin Jonathan och min älskade moster Mathilda! (Jag skriver inte såhär bara för att jag vet att hon läser den här bloggen....) ;-)

Där är man alltid så härligt välkommen.
 När man är där får man också träffa Jontes härliga lillebror Wille, som dock brukar hålla en ganska låg profil till en början när jag kommer. Efter ett tag brukar dock spänningarna mellan oss släppa och han börjar prata och leka som vanligt. De är btw en riktig liten värsting, dedär!


Innan vi gick hem till Jonte lirade vi fotboll. Lagen vart Svennarna+finnen mot blattarna. Svennarna vann en enkel seger med 10-4. Jag röstades fram till matchens lirare. De va ett par som ville byta tröja med mig men jag avstod.


Sen va de hem till Jonte för att käka kebab och ladda inför Djurgårn-Halmstad. DIF vann fint med 2-0.

Efter matchen sabbade jag familjens TV som tack för att jag fick komma och kolla. De va egentligen en olycka då allt jag försökte göra var att byta kanal.

Björn (Jontes låtsaspappa) gjorde många försök att repparera min skada utan framgång. Jag kände hur irritationen växte och jag började känna mig obekväm där jag satt i soffan.

Björn gav till slut upp, men efter ca två timmar kom teven igång igen av sig själv. Jag kände mig otroligt lättad!

Med tanke på att teven har fått utstå diverse avancerade experiment av hemmafixaren Wille (de senaste gick ut på att hårt dra en skruvmejsel mot skärmen) så vore de ju snöpligt om en enkel knapptryckning skulle bli dess slut.

Efter de spelade vi TV-spel ända in på småtimmarna då vi slutligen gick och la oss.


Idag har pappa varit sjuk. Precis som alla andra killar blir han fruktansvärt sjuk när de väl slår till. Lider med honom.

Detta ledde till att han tvingade mig att själv laga mat :O

Efter grova protester gjorde jag tillslut en otroligt avancerad pizza. man tog ut den ur förpackningen, la den i ungnen och tog ut den 15 minuter senare. Uttagningen ur ugnen var nog de svåraste. Brände mig som vanligt..

Resultatet vart iaf strålande. Jag tror aldrig jag har ätit en så god pizza i hela mitt liv! De är konstigt va mycke godare maten blir när man gör den själv.


Till slut vill jag bara tillägga att Johanna vart den lyckliga! Hon skrev GB nr 20000 på pa, och vann därmed dejten. Jag tror aldrig jag sett en så glad vinnare i hela mitt liv :) Grattis!

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0