Digital-tv

Tänk om allting vore så enkelt som att man bara fick en lapp, där man kryssade i vilka kanaler man ville ha och sedan fick dom?

Sen i julas har jag försökt få hem canal+, för att kunna se min favoritfotboll i premier league. Dessutom skulle jag få en digital-kamera om jag tecknade canal+ i 12 månader. Vilket kalas-erbjudande, va!

Det gick inte. Jag var tydligen ingen registrerad comhem-kund, och här börjar en lång, utdragen och smutsig tvist.
Comhem hävdar att jag inte är kund, hyresvärden hävdar att jag är det, comhem hävdar nu att hela föreningen är en kund, hyresvärden hävdar att det stämmer, men att jag också är en unik kund. Tillslut (3 månader senare), ringer jag comhem och slår näven i bordet. Nu får det fanimej vara nog! 
När jag för 1238932 gången förklarar mitt problem för tjejen i telefonen, så avbryter hon mig plötsligt: "Är det du som är Niklas Thim?"
Jag kunde se framför mig hur dom målat karikatyr-bilder utav mig och använder dessa som måltavlor, disktrasor och toalettpapper.
"Ja, det kanske de är..." säger jag lite lurigt.
"Jamen vi har lagt in en beställning på ett digital-tv paket åt dig, för två minuter sen."
Jag kollar min mail och ser att någon hade tagit sig friheten att beställa comhem-small, canal+ total och en digitalbox till mig.

I början på veckan efter så dimper det ner det ena comhem-brevet efter det andra. Först kommer kortet. Sen kommer en autogiro-blankett. Sen kommer en räkning. Sen kommer allmän information. (Varför kunde inte allt detta läggas i samma brev, eller skickas samma dag?)

Men något ganska väsentligt saknas, nämligen digital-boxen. När 1½ vecka har gått så ringer jag igen. En ny tjej svarar: "Jaha, Niklas Thim. Har du fått hem dina grejer än?"
Jag är verkligen finnen i deras röv.
"Nja, allt utom boxen" svarar jag.
"Vilken box? Det finns ingen beställning på någon box. Men ser här att du fått ett mail där det står att det ska skickas en, så jag skickar en nu på en gång. Det bör ta upp till 5 arbetsdagar"

Idag fick jag brevet, "du har ett paket att hämta!". Eller rättare sagt; jag fick breven. Två brev, två paket.. två digitalboxar! Och som om inte den här historien har varit jobbig nog, nu visar det sig att canal+ förlorat rättigheterna att sända premier league. Jag har alltså kämpat i 3 månader och tecknat ett 12 månaders avtal á 269 SEK per månad, för att få se dom sista 8 omgångarna. Och ingen jävla digital-kamera fick jag heller.

Jag har aldrig känt mig så lurad.


//Thim

Kommentarer
Postat av: Lion

HAHAHAHAHAHA

2010-03-24 @ 18:30:59
Postat av: marina

JAAG VEET! förvänta dig ett helvete, dubbla räkningar, dubbla av ALLT! Du kommer ha så mycket kuvert från comhem att du vill gräva ner dig i jorden och aldrig mera komma upp igen

2010-03-29 @ 20:54:57
URL: http://jiellow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0