Benner: En tillfällig visit

Ni har länge väntat på min comeback, och ja, den kommer. Det här är en liten försmak på det hela, skulle man kunna säga.
Jag vill inte inte riktigt kalla detta för min totala återkomst. Dels för att jag skriver det klockan 00:10 en lördag med ett par öl och ett par stadiga glas vin innanför västen. Dels för att man aldrig vet hur ihärdig jag blir med mitt bloggande. Vi håller oss till att kalla det för "en tillfällig visit", än så länge. Det känns vettigt.

Jag antar att det här lämnar er med två frågor.
Fråga ett: Vad för Benner tillbaka just denna kväll?
Fråga två: Varför i helvete sitter snubben och dricker vin som en fjolla?

Svar på fråga nummer ett är simpelt. Jag har länge saknat detta och känt något slags sug för att skriva av mig lite. Och som vi alla vet så blir allt i livet enklare i ett alkoholpåverkat stadie.
Fråga nummer två besvaras om möjligt ännu enklare. Jag känner nämligen något slags jävla välbehag av att smutta på vin och tänka att "fan, det här är bra grejer". Sedan låter jag vinkännaren inom mig själv kliva fram och jag utstöter fraser som "mmm, sydsluttning" och "vältrampat", medan jag njutfullt klunkar i mig det hela. Säg vad ni vill om omanlighet, jag bryr mig faktiskt inte. Jag trivs med det hela, helt jävla enkelt.

Nog sagt om min comeback.
Just nu sitter jag och tittar på kälkhockey. Det är spännande. Sverige mot Norge i ett riktgit norden-derby.
Det är inte Wikegård eller Härenstam eller någon annan hockey-relaterad SVT-kommentator som kommenterar, utan några nya talanger. Dom sköter sig förhållandevis bra, men förhållandevis skamligt dåligt. Visst, jag förstår att det är lätt att säga grodor som kan uppfattas som kränkande för handikap-idrotten, men någon jävla gräns finns det. Lite måste dom väl kunna tänka sig för. Dom måste på något sätt kunna självcensurera sig själva lite lätt på förhand. lägga fram ett par citat och säga till varandra att "det här får vi fan i mig inte säga". Men det har dessa herrar inte gjort. Dom snackar på och tänker inte på konsekvenserna.

Det är precis därför dessa herrar mitt under brinnande match hasplar ur sig kommentaren: "ojojoj, nu hamnar tre svenskar på efterKÄLKEN". Jag skrattar för mig själv. "ha ha ha, efterKÄLKEN".

Jag vet att det inte var avsiktligt och jag har personligen inget emot handikapade människor som spelar kälkhockey. Tvärtom. Jag tycker dom är fruktansvärt skickliga och jag avundas deras kämparglöd.
Men jag kan ändå inte släppa det och jag kan inte sluta skratta när jag tänker på det.
Hur fan kan kommentatorn säga "Nu hamnar tre svenskar på efterkälken"? Det är helt enkelt det bästa Arne Hägerfors citatet som Arne Hägerfors aldrig har sagt!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0