Bojkott av Konsum

Har alltid gillat Konsum. Antar att det beror på de grönvita färgerna, dom tilltalar mig.
Men nu är det slut. Jag dumpar Konsum. Dra åt helvete, Konsum.

För en vecka sedan köpte jag ett paket flingor, Coco Pops. Jag väntade tills jag blev riktigt sugen på dom, innan jag öppnade paketet. Imorse var tiden inne. Jag hämtar en skål, mjölk, juice och sätter på Nyhetsmorgon. Allting var perfekt, jag skulle avnjuta Coco Pops och det skulle lägga grunden för en underbar dag.

Ni vet hur flingor blir mjuka efter att ha legat i mjölken ett tag? Mina Coco Pops blev aldrig mjuka, av någon anledning. Började fundera över vad detta kunde bero på. Kan paketet ha stått i direkt solljus, eller något sånt?
Då tar jag en titt på bäst-före-datumet.

Notera att jag köpte den för en vecka sen. Ungefärlig hållbarhet på ett paket Coco Pops är runt 4-6 månader.

Mitt paket hade gått ut för 14 månader sen. Jag åt flingor, eller chokladdoppade rispuffar, som varit gamla sedan jag tog studenten. 2008-05-10. Fyfan, Konsum. Fy. Fan. Helvete. Äckel. Butik.


//Thim - bojkottare.

Kommentarer
Postat av: e

haha skoj, du kan då alltid få en att skratta! underbart med personer som kan bjuda på sig själva

2009-07-15 @ 08:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0