Tisdag natt

Igår kom jag hem från jobbet och drog på mig myskläderna. Jag var hemma runt 00.20.
Jag la mig till rätta, satte igång en film och njöt. Men något fattades. Godiset såklart.
Ryktet säger att det skulle finnas en statoil-mack  som har öppet 24/7. Jag bestämde mig för att undersöka denna myt och eventuellt inhandla lite godis. Så jag går ut till bilen och finner ett svagt, svagt lager av frost på rutan.
Jag tänker "äh, jag kör på värmen och vindrutetorkarna medan jag åker, jag orkar inte skrapa."
Sagt och gjort, efter några minuter var frosten spårlöst försvunnen. Som om den aldrig ens vart där.
Men fortfarande va jag inte nöjd. Jag såg ju för sjutton knappt något, trots att all frost var borta?

Då slår det mig, mitt på 70-vägen. Jag har ju för fan tagit ur mina linser.
Som tur var gick det bra, trots att jag var en lika stor trafikfara som min gammelfarfar på 90+.

Väl framme vid statoil så går jag med raska steg fram mot ingången. Den består av två dörrar. Jag tycker mig se att dörrarna öppnas inåt, så jag går rakt emot den ena. PANG. Okej, mitt fel, den öppnas väl utåt. Dörren är helt fast. Jag tittar inåt och ser att det är lite folk där inne, så då väljer jag att testa min lycka med dörr nummer två. Jag anser fortfarande att dörren ser ut att öppnas inåt, så jag tar sats! PANG. Nu börjar människorna där inne titta på mig, så jag börjar snabbt försöka rycka upp dörren för att få detta överstökat illa kvickt. Då går en av dom anställda fram och vevar ner en lucka.

-"Hej."
-"Hej, har ni stängt?"
Sneglar upp över luckan och ser skylten "Nattöppet".
-"Vad vill du ha?"
-"Godis."
-"Va? Jaja, vad ska du ha då?"
-"Bilar. En påse vanliga och en påse däck."
Kassörskan drar på sig ett par vita handskar, som om de vore något pest-smittat hon skulle hantera.
-"Jamen jag hämtar väl de åt dig då..*suck*"

Jag får mina påsar och luckan vevas ner snabbt. Mycket märklig situation.
Men jag hade ingen lust att spekulera mer i detta, Batman Returns väntade på mig där hemma.
Så jag satte mig i bilen och begav mig ut på en ny skräckfärd, denna gången med målet: hem.
Denna gången mötte jag en polis på vägen och kalla kårar spred sig som en löpeld genom min kropp.
Men så kom jag på: "hur sjutton ska dom se på mina ögon, om jag har linser eller ej?" och dessutom, kan man bli bötfälld för att ha kört med för dålig syn?

Jag kom hem välbehållen och obötad och njöt resten av kvällen med Batman, bilar och folköl.


//Thim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0