Facebook-bilder, del 2

Vid första anblicken är det lätt att man misstar Thim för en helt vanlig jeans-kille, men det är också en del av hans charm. Fast under ytan är han, ja vad ska man säga... Mjuktuff kanske?

Ja, mjuktuff är nog rätt ord, och jag hade helt enkelt inte förstått innebörden av det ordet förrän jag träffade Thim.

Han är alltid lös och ledig men utan att någonsin bli mesig. När andra vacklar visar han klara ledaregenskaper. Thim är född till ledare.

Det är just därför jag tycker det är så bra att han tagit ansvaret och blivit lead-bloggaren på den här sidan.


Sån är han, mjuktuff. Thim.




Hur som helst. Thim gjorde för ett tag sedan en mycket intressant research över alla bilder på honom på facebook. Resultatet slog honom som en knuten näve över näsbenet. Han var full på i princip varje bild.

Jag skrattade elakt åt det hela och tänkte: shit, den killen har problem. Honom kommer det gå illa för!

Sedan tänkte jag inte mer på det.


Idag kom jag dock att tänka på det igen och jag bestämde mig för att kolla hur det stod till med mina egna bilder. Mest som en kul grej sådär, för att ytterligare förtydliga hur grova Thims alkoholproblem är.


Resultatet vart detta:
Antal bilder på mig: 141
Antal bilder på mig där jag är nykter: 35

Antalet bilder av dom jag är nykter på som är tagna i skolan: 14
Antalet bilder av dom jag är nykter på som är tagna på golfbanan: 7


Detta lämnar mig alltså med 14 bilder av 141 där jag är nykter på "fritiden".  Alltså drygt 10%.

Av dessa 141 bilder förekommer dessutom alkohol på 67 av dom, varav jag håller alkoholhaltig dryck i näven på 28.


Det här är inte bra. Först nu förstår jag vilken problematisk situation jag och Thim befinner oss i.

Det finns bara en sak att göra åt det här, och jag tror ni alla förstår vad jag pratar om.

Jag och Thim klarar det dock inte ensamma. Vi kommer behöva er hjälp för att ta oss ur den här onda cirkeln...

Så nu ber jag er, alla ni som brukar umgås med oss.

Snälla, SLUTA TA KORT PÅ OSS NÄR VI ÄR FULLA!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du inte känt thim i hela ditt liv? För jag har starka minnen av en playahead profil på er två som kottar i en soffa. Så betyder inte det i såfall att du alltid känt till betydelsen av uttrycket mjuktuff?

Pervrob

2009-02-13 @ 00:26:11
Postat av: Thim

Denise, använde du "pervrob" som signering, eller som smiley?

2009-02-13 @ 09:28:39
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Benner

Oavsett vilket så avslöjar "pervrob" din anonymitet varje gång du kommenterar... :D

2009-02-13 @ 17:01:32
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha aa men det är nog lite meningen skulle jag tro :D. Tycker det är fint att jag inte behöver använda mitt namn och för att svara på frågan, det är väl lite båda, men man ska ju tänka sig smileyn liksom.

2009-02-13 @ 17:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0