Kvantitet eller kvalitet?

Jag hörde någonstans att man måste uppdatera bloggen minst tre gånger om dagen för att hålla den vid liv.
De låter väl inte jättelogiskt, då de ju måste vara bättre med kvalitet före kvantitet?
Vem fan orkar lixom sitta och läsa en helt random blogg, där skribenten skriver sådär en tre-sex inlägg om dagen, där han eller hon på ett otroligt tråkigt sätt berättar allt som händer under dagen. Alltså ungefär:

Inlägg ett: Vaknade 07:32:42. Tog på mig ett par blå strumpor. Åt filmjölk till frukost och en limpmacka med ost och en gurkskiva på. Tog kvar över bussen till skolan, där jag hade svenska, matte och engelska.

Här tänker folk: åååå va spännande. Snälla uppdatera snarast och berätta vad du gjorde efter skolan!!!!!

Inlägg två: Förlåt att jag inte skrivit på några timmar! Jag kollade nämligen på tv och sov i 23 minuter. Jag såg Conan O'Brien kl 15:25, och sen One Tree Hill. Missade första fem minutrarna på de sistnämda.

"Äntligen!" tänker alla läsare. Jag höll ju på att dö av nyfikenhet på vad människan gjort de senaste timmarna!

Inlägg tre: Förlåt! Jag glömde berätta att One Tree Hill började 16:10! Klantigt av mig.
Nu ska jag plugga på sidan 22 till 28 i boken: "Religion. a & b 2000" inför läxförhöret imorgon.

Skönt att personen berättade när dedär jäkla TV-programmet började, annars hade man ju gått runt och undrat hela kvällen.
Nu har ju den här personen skrivit sina tre inlägg för att hålla bloggen vid liv, men känner ändå att han/hon skulle kunna bjussa läsarna på ett bonusinlägg vid läggdags.

Inlägg fyra, (bonusinlägget): Nu är det dags att sova. Jag åt makaroner och köttbullar till middag tidigare. Tog 8 köttbullar och ungefär 113 makaroner. Tog även ketchup till.
Efter middagen pluggade jag en kvart till inför läxförhöret imorgon, för att sedan duscha. Kollade nyss på 22-nyheterna.

Seriöst...
Det kan, i mina ögon, enbart vara de nämst sörjande som ens kommer på tanken att följa den här typen utav blogg.
Helt ärligt skulle jag hellre läsa en självbiografi av Christer Ulfbåge på ungefär 700 sidor på en dag, än att inhalera den här typen utav skit under en vecka.
Vår blogg uppdateras inte tre gånger dagligen. Faktumet är ju att vi inte ens uppdaterar dagligen.
MEN, när vi väl skriver så gör vi de på ett intressant och roligt sätt och vi har dessutom något att komma med, vilket gjort att vi trots allt har skapat oss en läsarskara.

Det här är, i min mening; fanimej världens bästa blogg!

//Benner

Kommentarer
Postat av: jinder

Detta är precis som du nämner en riktig kvalitets blogg.
Mycket läsvärd och intressant.
Fortsätt så!

2007-09-30 @ 20:58:41
Postat av: Benner

Tackar så mycke :)
Vi kommer fortsätta vidare på samma väg!

2007-09-30 @ 22:04:54
Postat av: Marina

Nu undrar jag. Existerar det någon Christer Ulfbåge? :O -nyfiken-

2007-09-30 @ 23:42:14
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: tilda

hahahaha. i love it, det e fan världens bästa

2007-09-30 @ 23:46:58
URL: http://omg.webblogg.se
Postat av: Benner

Marina!
Christer Ulfbåge är jobbar på svt sporten, är ganska stor, grå-vithårig och skäggig.
Han är dessutom i mina ögon sveriges absolut sämsta golfkommentator.
Nu vill jag dock inte smutskasta Ulfbåge och sätta honom i skiten, Han kan ju faktiskt sin grej med att läsa upp sportnyheter.
Jag tänkte nog bara på att de känns som han har suttit i den där sportstudion i ca 30 år, och en 700 sidors självbiografi skulle troligtvis inte vara en allt för spännande läsning!

2007-10-01 @ 12:23:23
Postat av: Henke

1. Den viktigaste milstolpen i Herr Ulfbåges karriär torde vara hans biroll i Bert-serien. Han spelar där karaktären Gunnar som är utklädd till Christer Ulfbåge.
2. Jag är helt för kvalitéts-bloggar! Keep up the good work.

2007-10-01 @ 19:00:52
Postat av: Benner

Hahahaha Henke!
På punkt ett svarar jag att det är så sant, så sant. Minns faktiskt själv hans framträdande i Bert-serien.
På punkt två ber jag att få tacka. :)

2007-10-01 @ 20:22:33
Postat av: Kate

Jaha, då var det väl dags för mig att ösa beröm över hur bra den här bloggen är, som vanligt då. Man kan ju inte göra så mkt annat :)

2007-10-01 @ 21:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0