Sönderpluggad, nyklippt och en telefonklassiker

Jag pluggar för närvarande mer än vad jag gjort under hela mitt liv. Detta trots att man alltid hört att trean ska vara de lugnaste året på gymnasiet.

Trots mitt intensiva pluggande receivear jag inte någon som helst cred från lärarna.

Högarna med läxor bara växer och växer, samtidigt som de nämnda lärarna fortsätter ösa ut hemarbeten i mängder.

Om det fortsätter såhär lär man ju inte ens ha tid för skivorna i vår och man lär dessutom vara så psykiskt knäckt att man inte ens kommer vilja gå på dom.


Idag när jag åkte hem från skolan fick jag en hastig tvångstanke av att jag behövde klippa mig. Min impulsklippning vart väl sådär. Huvudsaken är dock att jag fått bort de långa håret vid öronen och de i nacken som tidigare skapade en viss hockey-frisyrs tendens och bidragit till att Danne liknat mig med MacGyver.


Jag talade nyligen med Therese i telefonen. Hon har en benägenhet att ofta ringa mig när hon är på väg hem från diverse saker, i det här fallet jobbet.

En bit in i samtalen säger hon ALLITID med en panikslagen röst: "Andreas! Du har Comviq va?!?!"

Detta trots att vi snackar sådär en 100 gånger det senaste året och jag alltid svarar "ja".

De är en liten grej som vi har tror jag, som måste förekomma i varje samtal!


//Benner


Kommentarer
Postat av: tesss

men hörru du Benner. Du har ju också en klassiker att nämna "Gubben" i våra samtal=)

2007-10-11 @ 22:17:49
Postat av: Benner

haha ja de är ju sant.
Gubben, (eller Grabben som han heter på riktigt) är thereses hund.

2007-10-12 @ 17:18:58
Postat av: tess

Va bra att du förtydligade det hela..man kunde trot att det var du vi snackade om annars, gubbe som du är;)

2007-10-18 @ 17:20:06
Postat av: Benner

Ja jag börjar bli ganska gammal.
Har ju körkort och bil och allt ;D

2007-10-18 @ 22:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0