Måndagsmorgnar

Måndagsmorgnar är något av det bästa som finns. Man börjar alltid sådär trevligt tidigt och är trött och sliten som ett djur efter att ha fått ungefär fyra timmars sömn. Man får kämpa med hela sin kraft för att komma upp ur sängen och ta sig till skolan, där man möts av allt för positiva och överenergiska lärare.

Halvt sovandes ska man byta helghistorier med hela klassen fast man egentligen inte är så intresserad.

Resten av dagen glider man bara runt som någon slags zombie, och räknar ner minuterarna tills man äntligen ska få gå hem och sova.

Vet ni? Jag har legat kvar i sängen fram tills nu.


Ibland är det otroligt skönt att ta sådana här sjukdagar.

Och ja, de är klart jag hade lite känningar av sjukdom imorse när jag ringde och sjukanmälde mig. Även fast de nog inte direkt var något dödligt...

Annars hade jag ju inte ringt.


Nu kan man istället ta en lugn dag hemma, äta en ordentlig frukost, läsa ikapp de man ligger efter och dessutom börja på dedär jävla projektarbetet.

Sådana här plugg-dagar hemifrån är det mest givande som finns om man är på rätt humör.

Jag är laddad till max!


//Benner


Kommentarer
Postat av: moster Thilda

hmmm tänk nu på att moster läser..... skolk!!!!

2007-10-01 @ 17:08:43
Postat av: moster Thilda

hmmm tänk nu på att moster läser..... skolk!!!!

2007-10-01 @ 17:08:54
Postat av: David

Näe de här gillar ja inte!!

2007-10-01 @ 19:29:35
Postat av: Sofie

jag ska nog också testa.. det låter fett skönt :)

2007-10-01 @ 20:06:09
Postat av: Benner

Märk väl syftet med detta är att studera på hemmaplan. Alltså inte skolk!
Dessutom hade jag ju som sagt små känningar av sjukdom. En sjukdom som jag misstänkte skulle utvecklas till de värre under dagen.
Och Sofie. Skönt att du vågade kommentera utan att vara anonym för en gångs skull. :)
Eller är detta en annan Sofie än den anonyma? :O

2007-10-01 @ 20:14:29
Postat av: moster Thilda

ok för denna gång, hoppas du mår bättre och inte sämre nu dårå ;).

2007-10-01 @ 20:24:23
Postat av: Sofie

tack, jag kände att jag har kommit över det stadiet nu.. :)

2007-10-01 @ 20:39:21
Postat av: Kate

Låter ju helt i sin ordning enligt min mening!

2007-10-02 @ 17:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0