Gamla minnen

Nyligen vid middagen satt jag och pappa och snackade gamla minnen. De va en trevlig stund där vi blickade tillbaka på våra liv och en mysig atmosfär bildades i rummet när alla minnen kom på tal.

Ämnet var självklart fotbolls VM 94...


Efter ett tag försökte vi även släppa in Robin i samtalet, men då han är född 1993 var hans minnen ganska suddiga och han hade därför inte så mycket att bidra med.

Helt plötsligt sprider pappa, från ingenstans, rykten om att Andrea var inne i stan och firade hjältarna när de kom tillbaka till Sverige eftersom hon var helt fotbollstokig på den tiden. Ungefär samtidigt gör denne Andrea entré i rummet och jag frågar nyfiket om detta är sant.

Andrea struntar totalt i frågan och börjar istället prata om sin väns hus. Trots upprepade frågor om VM fortsätter hus-snacket. Pappa klämmer då ur sig elaka kommentarer om Andreas väns hus, och när han hör hur jag och Robin skrattar känner han ett flow och fortsätter att utveckla sina elakheter. Till slut står pappa nästan upp på bordet och agerar med stor framgång stand-up komiker. Huset är nu i våra ögon helt kört i botten och både jag och Robin kan se detta "hus" framför oss som när som helst kommer falla ihop.


Hus-samtalet dör så småningom ut och en tystna infinner sig.

Jag passar då på att ge frågan om fotbolls-VM en sista chans, eftersom det blivit lite av en "cliffhanger" som alla i rummet suttit och inväntat svar på de senaste fem minuterna.

Andrea svarar med ett förvånat ansiktsuttryck nej, varpå alla blickar sakta glider över till pappa.

Pappa kollar sig obekvämt omkring, äter sin sista köttbulle, dricker ur sitt glas och säger:

-Nähä... Då måste det helt enkelt varit någon av mina tidigare tjejer!

//Benner


Kommentarer
Postat av: Okänd

Du skriver otroligt bra

2007-10-25 @ 08:35:38
Postat av: Marina

hahahaahhhaahh! (jag ber om ursäkt får mina små skratt som uppstår då och då - men jag kan inte hålla mig)

2007-10-25 @ 12:58:30
Postat av: Benner

Okänd, tack så mycket :)

Marina. Syftet med vårt skrivande är att få Dig att skratta. Så skratta så mycket du orkar!

2007-10-25 @ 16:52:34
Postat av: Anonym

"-Nähä... Då måste det helt enkelt varit någon av mina tidigare tjejer!"
- Klockrent ! hahaha

2007-10-25 @ 18:24:44
Postat av: Benner

Han är skön, min pappa :)

2007-10-25 @ 18:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0