Ett förhoppningsvis efterlängtat inlägg!

Ni får ursäkta den långa och oannonserade frånvaron, men jag har haft fullt upp.

Därför drar jag nu en snabb sammanfattning över helgen.


Lördag:
Spenderade först två timmar vid golfbanan och sedan hela kvällen hemma hos Jocke. Vi hade nämligen Tv-spels turnering. Och ja, de är lika moget som det låter.

På något sätt är vi barnsligt förtjusta i NHL 06, vilket gör att vi sitter helt slukade i timmar framför teven. Helt inne i spelet!


Söndag:

Dags för bortamatch i Gävle. Nu snackar jag alltså om Djurgården fotboll, ifall att ni tolkade bortamatch på något annat sätt...

Trots bortaplan var det nästan som en hemmamatch. Djurgårdare överallt och en härlig atmosfär. Vinst dessutom med 0-2!

Väl hemma i stockholmstrakterna tog jag och Jocke ett antal NHL-matcher till varpå jag begav mig hemåt.

När jag kom hem spenderade jag lite kvalitativ far och son tid med farsan. Eller rättare sagt; vi satt från 22 till 01 och kollade på golf då Jesper Parnevik hade vinstläge i USA. Torskade tyvärr efter särspel.

Det är verkligen trevligt när jag och pappa kan umgås såhär.

Idag åkte jag direkt till golfbanan efter skolan och putsade lite på svingen inför söndagens Viksberg Open. Börjar faktiskt hitta tillbaka till mitt gamla härliga spel!

För Davids skull kommer jag dock inte ösa ur mig en jävla massa positiv smörja den här gången, eftersom att de brukar gå som de går då...

Resten av dagen har jag kämpat för att få ihop en religionsuppsatts, men jag kommer ingenstans. Det är otroligt komplicerat. Om någon där ute råkar sitta på en uppsatts om sekter, ursprungsbefolkning eller någon naturreligion kan ni gärna höra av er. En okänd summa pengar väntar KANSKE, Men ni kan ju faktiskt skaffa fram den av ren godhet!


Nyligen hade jag ett riktigt "moment" inne på toan.
Det hela grundades i att tändkrämen var slut. Ni vet när tuben är sådär retfullt tom så att bara en viss liten klick tittar fram genom öppningen när med hela sin kraft står och pressar. När man tillslut inser att "fan, de finns nog inget mer i denhär" försöker man desperat lägga på den lilla klicken på tandborsten, varpå den elakt glider in i sitt hål igen eftersom man blev tvungen att släppa ena handen från tuben för att föra tanborsten till den och därmed minskade hårdheten i pressningen. Efter ca. fem sådana här försök inser man att det är dags att byta taktik.
Istället försöker man då lägga tandborsten på handfatet och placera ut den lilla klicken tandkräm på den där den ligger. Självklart välter tandborsten såfort man närmar sig den vilket gör att man tillslut överväger att skippa tandborstningen med motiveringen: "det är ju ändå kväll. En dålig andedräckt inatt påverkar ju enbart mig själv, och de kan jag faktistk leva med".
Envis som man är vägrar man dock att ge sig, vilket leder till taktik tre: sluttaktiken.
Under sluttaktiken tar man det hela ett steg längre, och sätter tandborsten med "handtaget" i munnen som en cigg varpå man pressar allt man kan på tuben och lyckas dra ut ett tunt lager tandkräm på tandborsten.
Otroligt nöjd går man sedan ut ur striden och känner sig som en riktig vinnare samtidigt som man ger tandkrämstuben överlägsna blickar och tänker "Vi ses imorn...."

//Benner


Kommentarer
Postat av: Sofie

snacka om att inte har kommit på sluttaktiken tidigare hahaha stackare :)

2007-10-09 @ 16:35:49
Postat av: marina

Det där tandkrämsmomentet har jag varit med om många gånger och det är riktigt illa när man till slut får stoppa in tuben i munnen. Då är det verkligen SLUT!

2007-10-09 @ 23:01:09
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

Det är för jävligt!
Mina förhoppningar var att pappa skulle läsa inlägget och därefter köpa med sig tandkräm hem.
Och visst hade han läst inlägget. När han kom hem informerade han mig med en road min att det står tandkrämstuber i badrumsskåpet på nedervåningen.
Där finns det för övrigt också shampoo som även de varit en bristvara den senaste tiden.

2007-10-09 @ 23:17:59
Postat av: David

Vill bara påpeka att man inte kan vinna med 0-2.
Resultatet blev viserligen 0-2
men dom vann med 2-0 /Svenskaläraren

2007-10-10 @ 17:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0