Katt kidnappning!

När jag kom hem från Möja igår upptäckte jag ganska snabbt att vi fått en ny familjemedlem. Jag gick helt ovetande in i huset och upp på mitt rum för att till min stora förvåning hitta en katt utbredd över sängen! Katten gav mig lite små-kyliga blickar som att jag inkräcktade på hans område.
Det visade sig att pappa och Andrea (plast-mamma) hade hittat katten när de va ute och promenderade och att den hade följt efter. Självklart matade dom den och lät den komma in i huset också, och sedan dess har den inte lämnat tomten.
Jag föröskte lugnt berätta att katten troligtvis har en ägare, och att man inte bara kan ta hem en katt sådär men de båda låtsades inte höra och började istället döpa den.
"Fido" föreslog pappa och och kollade med en överlägsen blick på oss andra som att han kommit på något riktigt smart namn. Andrea var skeptiskt.

Det roliga med de hela är att de påminner om en otroligt meningslös bok som Thim läste på svenskan i våras. Boken handlade om en kvinna som hitta en katt som hon tog hem och såsmåningom dog den. Där i mellan berättades de om att katten var en så kallad "fin katt, med stora håriga testiklar!"
Vår svenskalärare informerade oss om att författaren var aktuell för nobelpriset. Ett pris som jag redan innan jag fick höra detta hade ganska låga tankar om. Jag och Thim håller tummarna för att hon får det en vacker dag.

//Benner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0