14 och 10

Idag skedde ett stort, stort misstag. Jag tänkte nämligen att nu är det bara två veckor, alltså 14 dagar, kvar till julafton. Detta i sig var inget misstag utan en helt riktig beräkning.

Nu kommer misstaget. Efter att ha kommit fram till att det var 14 dagar kvar öppnade jag nämligen snabbt lucka nr 14 på chokladkalendern och innan jag upptäckt mitt misstag var chokladbiten redan på väg ner i magen.


Nu är frågan: vad ska jag göra?

Som jag ser det har jag fyra alternativ.


Alternativ 1. Jag fortsätter öppna luckorna som dom ska öppnas men tar lucka nr 10 den 14:e december istället för nr 14. Jag byter alltså öppningsdag på de båda.


Alternativ 2. Jag öppnar 10:an imorgon, 11:an i övermorgon osv. fram tills jag kommit ifatt.


Alternativ 3. Jag öppnar även lucka 10 ikväll och blir därmed utan choklad den 14:e december.


Alternativ 4. Jag skiter i hela kalendergrejen och slänger istället snabbt i mig varenda jävla chokladbit den innehåller och åker imorgon raka vägen till willys och köper ett antal nya så jag kan frossa i choklad hela vägen fram till dopparedagen.

Alternativ fyra känns i nuläget ganska lockande.

//Benner


Kommentarer
Postat av: Argen

Lite karaktär får vi väl ändå be om?

2007-12-10 @ 20:30:40
Postat av: marina

jag skulle välja 4:an;D och sedan skylla på att det blev lite fel

2007-12-10 @ 20:57:28
Postat av: David

aa nu har du ju förstört hela grejjen med en chokladkalender

2007-12-10 @ 21:40:28
Postat av: Benner

David. Du lär, med största sannolikhet, vara den som postat flest negativa komentarer i den här bloggen. Troligtvis fler än alla andra sammanlagt gjort.
Tror du snittar någonstans runt 0.81 negativa kommentarer per inlägg.

Därav är du givetvis en av våra absoluta favoritläsare!
puss

2007-12-10 @ 21:56:50
Postat av: Petra

Tycker helt klart att du ska köra på 4:an, som man säger, Gör om Gör rätt :o)
Det handlar om att ta ansvar för sina misstag och ställa allt till rätta...
Sen kan det ju bli så att du gör fel igen och då måste du ju köpa en till :o)

2007-12-11 @ 08:47:15
Postat av: Anonym

Min son,
du kommer Absolut att välja alternativ 1,
rykten säger också att lucka no. 17 + 21
kan var tomma......., någon kan ha ätit och sedan klistrat igen luckorna...........

2007-12-11 @ 08:55:02
Postat av: marina

om kommentaren ovan är från pappa Benner diggar jag honom (om möjligt) ännu mera!
HAhA!

2007-12-11 @ 15:52:33
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

hahaha kommentaren är från honom. sånn är han!
Han kom nyss hem, var nöjd och sa: har du kollat kommentaren i bloggen?

2007-12-11 @ 17:21:30
Postat av: Thim

Dock finns de ju ingen "pappa Benner", eller rättare sagt, han finns men om han vore Benners pappa så skulle de vara inavel eftersom han är Benners mammas bror.. Den rätta benämningen vore pappa Eriksson

2007-12-11 @ 19:52:50
Postat av: Benner

Fan Thim, där röde du till det i huvet på mig!
Trodde de va en sån här gåta på g. Du vet: "jag är din mammas kusins lillebrors pappas storebrors barns sysslings morbrors mamma. vem är jag?"

Iaf pappa heter Eriksson. Jag är döpt efter mamma. Som nu är omgift och heter Undin, vilket lämnar mig som ensam namnbärare i släkten. Bortsett från mina kusiner och deras pappa och mamma.

2007-12-11 @ 21:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0