Singstarkväll och allsvensk premiär

Idag har jag varit på fotboll. Allvsvensk premiär och matchen BP-DIF. Nog sagt om de...


Igår var det roligare! Då var det singstarkväll med Angelo, David, Jonte, Malin och Paulina.

Från början skulle vi köra tjejerna mot killarna, men då tjej-laget tyvärr fick återbud vart det för ojämnt, och vi tog ett gemensamt beslut om att sälja Jonte till tjejerna. Anledningen var att vi ansåg honom som vårt svagaste kort. Men ack vilket misstag! Jonte visade sig vara en riktig sångfågel som lixom sina lagkamrater satte nästan varenda ton.

Mitt lag, Benners persienner IF, hade de tyngre...

David, vårat wildcard, visade sig vara totalt tondöv. "jag är matchotränad" sa han till sitt frösvar.

Han noterade gång på gång nya botten-rekord och till slut vart jag och Angelo tvunga att aggera. "Vi toppar" sa Angelo, och skickade hårda blickar mot den tondöve David. Jag höll med. David petades.


Jag vill inte skryta, men jag kände faktiskt att jag som kapten i Benners persienner IF nog var vår viktigaste kugge. När de andra vacklade visade jag klara ledaregenskaper och sjöng med en sådan känsla att folk fick rysningar. Tyckte mig även se tendens till gås-gud på David.

Vi krigade ordentligt, men hade en jäkla otur..


Slutresultatet: Benners persienner IF - Tjejerna+Jonte IK 1-13


Angelo och jag satt efter matchen och funderade över varför vi inte fick mer poäng. Då kom vi på det! Förutom att vi hade David på laget så saknade vi ju våran utmärkte fotograf Thim, som på ett intensivt och väldigt seriöst sätt tar de perfekta bilderna. "De gäller att hitta rätt light" brukar han säga och le sådär som bara han kan.

Thim är ju lite av en masskot för vårt lag, och de var ett stort avbräck att han inte kunde närvara.


Betygsättning:

Benners persienner IF:

David: +

hade inte sin bästa dag. hade kanske fått mer poäng om han hade struntat i att sjunga alls! haha


Jag: +++++

lysande ledarjobb och otroligt tonsäker. Höll laget uppe.


Angelo: ++++

Fixade våran enda poäng. Otroligt elegant tolkning av Patrik Isaksson-låten.


Tjejerna+Jonte IK

Fem plus rakt igenom. David misstänkte dopning. Tyvärr gjordes inga dopning-tester.
Malin var som vanligt oslagbar, även fast jag var nära att vinna på "de gör ont". Tror de handlade om 40-50 poängs skillnad där om jag inte minns fel! (A)


VI tog en sväng förbi macken för att köpa godis och pizza också. Killen i macken ville se legg när jag la fram pizzan. Han syftade tydligen på ölen jag hade i handen när jag kom och trodde jag skulle köpa den. Efter missförståndet vart vi goda vänner! Vi pratade fest och kom fram till att han var 22 år. Sedan berömde han att jag var otroligt tung som har mamma på bild i plånboken. "Jag vet" sa jag och gjorde min coola min.


Sedan var det dags för Paulina och Malin att åka hem. Jag misstänkte att även David skulle ge sig av hemmåt, men där misstog jag mig. Istället går killen och lägger sig på brädden över min säng, med bena på golvet och huvet snett lutat mot väggen. I den stälningen vart han sovande i ca 2 timmar. Trots ställningen tycktes han sova ytterst djupt och skönt, samtidigt som han snrkade högt. När jag skulle buffa honom lite lätt åt sidan för att själv kunna sova där, vaknade han med ett ryck och skulle gå hem. "måste sova hemma, måste iväg imorn" mumlade han och gav sig ut. Dedär visade sig vara osanning och David undrade själv imorse varför han gick hem för.


Alla somnade och vi vaknade vid 12 tiden. Jag låg då av någon anledning utan kudde. Angelo och Jonte påstod att Jonte vid 8-tiden varit inne och frågat om han kunde få den, och jag helt accepterande bara hade gett den till honom och somnat om. Tror dom ljög, Jonte snodde den nog bara. Vi vet ju att han är lite hal ibland...!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0