Misslyckat läger, och fortfarande trött och sjuk

Jag är tillbaka! kom egentligen hem redan igår men då var jag på tok för sjuk för att skriva.
Min sjukdom släpte nämnligen inte under lägret, utan utvecklade sig snarare till något ännu värre... När jag åkte hade jag lite lätt feber och en kraftig halsont. När jag igårkväll anlände till min lilla bostad i älvsjö hade jag: kraftig feber, så ont i halsen att jag inte kunde svälja, var så förkyld att jag inte kunde andas genom näsan och var så orolig i halsen att de kittlades när jag andades genom munnen, vilket ledde till kraftiga hostanfall.

Nu är inte detta allt mina kära vänner! Jag har nämligen även åkt på en misstäkt ögoninflamation, vilket gör att mitt högra öga är svullet och igenklibbat.. (låter kanske äckligare än vad de är)

Hur som helst, jag var alltså en halvblind 17 åring med grova andningsproblem när jag kom hem. Funderade ett tag på att lägga in mig i förtid på ålderdomshemmet tvärs över gatan, men bestämde mig för att gå och sova istället.

Här kommer en dag-för-dag redogörelse över lägret:


Måndag
08:00 Vaknar och tar mig en titt genom fönstret. Ser till min förtvivlan ca 5 cm snö. Tänker: "I helvete heller" och går och lägger mig igen.
08:07 Pappa tvingar upp mig.
08:15 Äter en snabb frukost.
08:37 Sätter mig i bilen
08:37 Hämtar Jocke (han bor ganska nära..)
12:00 Börjar spela poker på Gotlandsbåten.
12:03 Jocke åker ut efter en misslyckad all-in
13:45 Jag har förlorat 30 kr. (Vilken kall-hjärtad människa spelar av en sjuk stackare massa pengar?)
15:45 Anländer vid golfbanan. Temperaturen=1½ grad.16:00 Går ut och spelar 9 hål

18.00 Middag. Jag kommer lite sent och får bara en liten portion samtidigt som andra hunnit hämta mer och fått tre. när jag går för påfyllning är de slut. "Jag tog sista potatisarna" säger Jocke elakt.

20:00 Kommer tillbaka till stugan efter att ha kollat på innebandy på tv! visste inte ens att man visade de på tv :P Jag lekte expert.

20:30 SOMNAR! haha

22:45 Vaknar. Min hjärna var inställd på att sova för natten, min kropp på att sova middag.. Får nu kraftig halsont samtidigt som febern stiger och förkylnnigen smyger sig på. somnar efter ca 4 timmar :P


Tisdag

Uppstigning 07:45. Fortfarande sjuk men febern har släppt. tar en tablett och ger mig ut på banan för 18 hål. Återigen är temperaturen runt nollan. Hade slagen men putta dåligt.. resulterar i ett halvdant resultat. Käkar, går 9 hål till och kollar sen CL på kvällen. (skriver CL då jag inte kan stava till de! Ni fotbollsintresserade vet iaf vad jag menar) United vinner med 7-1!

Ny pokerturnering. Blir en lång och utdragen som håller på till över kl 1. Kommer tvåa och tjänar iaf 20 kr :-) Ganska duktig på dedär vet ni!


Btw, Thim. Nu har jag också gjort ":-)" gubben!


Onsdag

Uppstigning 07:45. Ögoninflamationen har börjat smyga sig på nu och jag kan knappt kolla. Bestämmer mig för att stanna hemma och vila istället då vi ska åka till en annan golfbana idag. Sover till kl 1 och går sen och duschar och vidare till resturangen.

Dagens rätt: pasta med brockolisås... Mmmmmmmmm! tänkte jag.

Gotlänningen i resturangen plussade som satan på sin mat, och tipsade om kropskakorna eller vad de hette. Vågade inte prova.

Sen gick jag ut och tränade de som inte har funkat dehär dagarna, nämnligen puttning. Efter ca 1½ timmes träning anlände grabbarna och vi gick ut på banan för 9 hål. Gick inte bättre än tidigare.

Jocke hade vunnit 2 dagars-tävlingen och var otroligt mallig. En handduk vart hans pris.

Middag och sen återigen CL. Milan och Liverpool vidare denna gång.

Sovdags vid 23 tiden. Jocke kasta kuddar i somnen. Han förnekade dagen efter.



Torsdag

Återigen uppstigning 07:45. Jocke är sådär jobbigt pigg, pratsam och positiv och drar upp alla rullgardiner och öppna dörren. Jag gick upp och pratade inte med killen under de nämnsta 30 minuterna.

Åkte iväg till Visby GK som ska vara en av sveriges bästa. Nu hade något hänt. Slog ganska dåligt men puttade som en gud! Satte allt inom 5 meter och var därför väldigt bra med i matchen när jag kom till hål 14. Därifrån har jag inget att säga. Allt gick åt helvete.

Trots denna totala genomklappning kom jag 2a i våran tävling.. :P

Sov Hela båtresan hem och vaknade med ett grovt uppsvullet öga.

Sammanfattning: De handlade väl mer om att ligga sjuk i underdelen av en våningsäng i en kall liten stuga, än om att spela golf. Tyvärr. Borde kanske vilat när de va nollgradigt och sattsat på att bli frisk då istället!
Gick sammanlagt -10 på poker under resan.
jaa... de va väl allt som behöves sägas!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0