Jag är tragisk. Ett jävla jon.

Jag är ungkarl, alltså kan jag komma undan med en lätt stökig lägenhet. Eller, jag förväntas ha en lätt stökig lägenhet. Nu är det så att min lägenhet allt som oftast är väldigt stökig. Och med stök brukar odörer kunna tränga sig på. Någon gammal pizza-kant som ligger och stinker i något hörn, kanske.

Under en veckas tid så har en odör spridit sig i mitt stök till hem. Värre för var dag som har passerat. Idag tog jag tag i saken och började röja. Fan i helvete vad jag röjde. Sen gav jag upp. Det luktade tamejfan fortfarande, trots att jag skurat golvet med Ajax fete des fleurs, dammsugit soffan, diskat, bäddat rent och rensat avlopp.

Tillslut hittade jag källan. The source to hell. I mitt skafferi, hade jag lagt en påse kyckling. Kycklingen, som egentligen hörde hemma i frysen, hade börjat ruttna, och det var no mercy på lukten i skafferiet. Jag kräktes åt alla håll, sprang ut i snön för att få frisk luft.
Nu är den iallafall borta, stanken börjar lägga sig.

Jag är senildement, dum i huvudet, efterbliven och saknar antagligen ett gäng livsviktiga kromosomer.
Hur fan kan jag lägga fryst kyckling i skafferiet?!


//Thim

Kommentarer
Postat av: skåne

säker på att det inte blir något avtal? verkar som du behöver det trots allt...

2010-02-09 @ 21:00:21
Postat av: em

kan tala om att det fanns en hel del kapitel om dig i den där gamla fina dagboken. eller, typ fem. vilket är supermycket om man tänker på utrymmet de andra grabbarna fick.

2010-02-23 @ 00:41:23
URL: http://emelielanderholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0