Att vara riktigt sjuk

Jag har varit sjuk nu i 3 dagar. Feber, för att vara mer exakt. Jag har ännu inte mätt någon kroppstemperatur, men jag vill lova att den med all säkerhet överstigit 39, ja kanske tillochmed 40 grader!

Det värsta med febern är när jag ska sova. Jag tar då en ipren för att dämpa febern och kunna somna lättare. En ipren håller ju dock bara i cirkus 6 timmar. Så när dessa 6 timmar har passerat och febern gör sin återkomst, då börjar jag svettas som en dåre under mitt duntäcke. Lyckligtvis hinner jag alltid vakna till innan jag drunknar i mitt eget svett. Otroligt ofräscht må tyckas. Vad gör jag då om dagarna när jag mår såhär pissigt?
Jo mestadels så spenderar jag tiden i min svettsäng, eftersom jag inte har kraft nog att förflytta mig. Några enstaka toabesök är det enda jag lägger min energi på.
Äter då? Nej du, här har de inte gått ner mycket mat. Ett par mandariner, ett halvt rör Pringles och en halv portion sjömansbiff.

Vatten däremot, det konsumeras något helt otroligt mycket. Men trots att jag är duktig och dricker så mycket vatten, så vaknar jag alltid upp med totalt uttorkade, spruckna och blodiga läppar. Jag ser ut som Clint Eastwood i Den gode, den onde, den fule, ni vet när han gått och gått och gått under den stekande solen.

Hur som helst, nu när febern gått ner en aning så borde jag kunna ta mig tid och jobba lite på bloggen design?
Det tycker jag låter som en fenomenal idé!


//Thim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0