Klappat och klart!

Nu har jag signerat papper hit och papper dit. Jag har ingen aning vad jag gett mig in på. Jag har bara gett mitt samtycke till en himmelens massa saker.
Men nu är den min! Nu är jag vuxen! Jag har köpt lägenhet!

Det blev dock inte den dansen på rosor jag från börjat var förberedd på. I Torsdags så vart det istort sett haspen på, jag och mäklaren kom fram till ett inflyttningsdatum och ett datum för kontraktsskrivning. So far, so good.
Jag hade börjat skryta lite smått om att jag minsann köpt lägenhet.
Sen började jag skryta vitt och brett, till vänner och dom jag inte känner.

När jag då sitter och äter min lunch, dom skälvande timmarna innan kontraktsskrivningen, så ringer mäklaren.
Mamma svarar. Jag ser hur luften går ur henne. Någon har lagt ett högre bud, bara 3 timmar innan dealen skulle sealas.
Jag sa att vi skulle ha is i magen, stå på oss. Så vi väntade tills klockan var 15, en timme innan papprena skulle skrivas på. Då ringde vi upp och slängde upp vårat bud. Den lille jäveln skulle inte få MIN lägenhet. Jag tänker inte gå där med svansen mellan bena och ta tillbaka allt mitt skryt.

Cirkus 16.30 är saken biff. Den är min. Och inte nog med det, jag FÅR ett matbord, ett gäng stolar, en tvättmaskin, utemöbler och en grill helt GRATIS av nuvarande ägarinnan. Gratis är gott mina vänner, mycket gott.

Nu antar jag att jag får börja träna på att äta nudlar, de är väl så man lever när man flyttar hemifrån? Fyfan, jag hatar nudlar.


//Thim - sjuhundratrettiotusen kronor fattigare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

2009-04-18 @ 16:58:29
Postat av: Lisa

Grattis till lägenheten! :)

2009-04-18 @ 16:59:21
URL: http://kisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0