Jag, döden?

Fick nyss höra att jag påminde om Döden. Om det var personen Döden, eller själva händelsen död, vet jag inte.
Men jag började googla på "döden", för att se om jag kunde hitta några gemensamma drag.

Första bilden jag fick upp gillar jag.


Om jag var Döden, då skulle jag definitivt välja den där outfiten. En helsvart kroppsstrumpa med matchande mantel. Och på huvudet en riktigt tajt luva. Dö-stiligt, ha ha.

Ser dock inga likheter mellan mig och Ingemar Bergmans version av Döden, så jag spanar vidare bland bilderna.
Finner ett kärt gammalt skivomslag.



Inte heller här ser jag någon likhet. Jag menar, jag använder aldrig hatt och nog för att mina ben och armar är tunna, men de där är i överkant. Inte är jag någon vidare kortspelare heller.

Det är först nu jag märker det. Figuren som spelar kort mot Döden är ju faktiskt lik mig!
Kolla näsan! Kolla öronen! Kolla armarna! Slickar jag håret bakåt så är det tamejfan också på pricken!
Och öl gillar han! Så många gånger har jag sett detta omslag, men aldrig dragit liknelsen mellan mig och mannen som jag misstänker är en avbild av Jocke Berg.
Fast med min näsa då.


//Thim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0