Rikard, Tjej-bedömar-experten.

Eftersom att Kjelle (glasmästaren som jag egentligen jobbar med), har varit i Norge så har jag idag och igår jobbat med hans anställda Rikard.

Rikard är precis som Kjelle snäll, lugn och trevligt och har varit kul att jobba med. Våra bästa stunder sker dock inte på arbetsplatsen, utan i bilen på väg till och från jobbet. Då sitter vi nämligen och bedömer och kommenterar alla dom tjejer som vi passerar. Rikard är extremt bra på detta.

Plötsligt kan han stanna och släppa över en tjej vid ett övergångsställe och utbrista "aha, en riktig basket-tjej!", efter att ha sett henne i en sekund.

Jag granskar tjejen ifråga noggrant och kommer fram till att hon är ungefär 160 cm lång, bär jeans och ser ut som vilken studerande tjej i 20-årsåldern som helst.

Jag ger Rikard en frågande blick och undrar hur han kan se det, jag menar, hon är ju varken lång eller ser speciellt sportig ut.

"MEN! Hon har ju typiska basketskor ser du väl?!", säger Rikard med en sådan övertygelse att det hela verkar självklart.

"Jo... det borde jag ju ha förstått", säger jag tveksamt.

Rikard nickar instämmande och sedan är det dags att snacka om nästa förbipasserande.


Sådan är han, Rikard. En riktig tjej-bedömar-expert.


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0