Linas framsteg

Jag misstänker att jag och min kusin Jonte sakta men säkert har dragit ner hans flickvän Lina i fördärvet. Vi har helt enkelt hjärntvättat henne med vårat förbannade Djurgårdssnack.

Varje gång Djurgården Fotboll spelar match så är jag nämligen hemma hos Jonte för att kolla. Vi ser ALLA matcher tillsammans och under matcherna kommenterar vi rätt friskt.

Lina tvingas alltid sitta med. Vi känner att vi behöver ha henne där. Som en slags maskot, typ.

Den stackaren har därför fått höra vårat uttjatade djurgårds-tugg under hela säsongen. Så fort Djurgården förlorar skyller vi dessutom på henne.


Nu till poäng. Till en början satt mest Lina med oss, utan att bry sig speciellt mycket om matchen. Hon tittade mest för att göra oss sällskap och sket helt enkelt i hur matcherna slutade.

Efter ett tag började vi dock tvinga henne att kolla också och vi berättade gång på gång vilka som var "våra grabbar" och vilka vi inte gillade. Lite verkade tämligen ointresserad.


Nu är säsongen snart slut och hon har därför fått sitta med oss under ett 20-tal matcher. Fortfarande är hon dock hackkycklingen och syndabocken, som får ta smällarna så fort Djurgården förlorar eller tappar poäng.

Snart kan det dock vara ändring på det...

Jag tror nämligen, som jag sa i inledningen, att vi hjärntvättat Lina med vårt snack. Hon börjar nämligen kunna lika mycket som oss!

Här om matchen till exempelt kom Lina in i rummet när det stod 1-0 till Djurgården. Hon frågade vem som hade gjort målet. "Gissa", sa jag och Jonte och fnissade lite hånfullt, fullkomligt bombsäkra på att hon inte skulle kunna ett enda namn.

Lina gissade och gissade och gissade. Hon räknade säkert upp ett 15-tal namn. Jag och Jonte var chockade.

Hon hade dock inte lyckats gissa rätt än så vi gav henne en ledtråd. "Han är från Slovenien", sa vi och fnissade lite mer. "Den här tar hon aldrig!"

"Jaha, Komac", sa Lina snabbt och satte sig i soffan. Helt oberörd.

Jag och Jonte sa inte ett ord under resten av halvleken.


Idag tror jag dock att Lina tog det slutliga stegen för att platsa bredvid oss i soffan på allvar. Utan att vara hackkyckling alltså.

Hon har nämligen börjat snacka trupp inför matchen! Idag på väg hem från jobbet fick jag plötsligt ett meddelande där Lina berättade att Ekong inte ska vara med ikväll på derbyt. Vi kom även fram till att Enrico inte skulle vara med och att vi faktiskt inte skulle sakna någon av dom, samt att Jonson var tillbaka.


Nu finns det bara en sak att göra för mig och Jonte... Vi måste helt enkelt skaffa oss en ny syndabock, som vi kan skylla allt dåligt på!


Det blir spännande att se hur vi ska lyckas med det...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Jocke

2008-10-22 @ 20:35:55
Postat av: Anonym

Anders Svensson funkar alltid

2008-10-22 @ 20:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0