Att handskas med en dammsugare

Idag har jag gjort något som jag gör ytterst sällan. Städat mitt rum.

För att vara lite extra snäll så passade jag även på att städa resten av övervåningen! Ni vet, för att samla lite pluspoäng liksom.

Vad jag inte räknade med var att dammsugaren skulle ha så fruktansvärt bra sugkraft. Det var helt sjukt.

Under mitt dammsugande hann jag därför med att (av misstag såklart), suga upp:

- 1 penna av liten modell

- 2 stycken golfpeggar

- 1 mynt av utländsk härkomst

- 1 vit plastsak som jag inte har någon aning om vad den användes till. Det lär vi ju dock upptäcka...


Dammsugaren gjorde även ett mycket tappert försök att suga upp ett teskedsmått, men misslyckades. Jag skulle vilja påstå att han satte i halsen rätt ordentligt.

För att bestraffa honom en aning för sitt ondskefulla försök lät jag honom ligga på marken och suga vidare i ca. 30 sekunder, med teskedsmåttet fastkört i halsen. Det blev ett dovt susljud och jag kände hur han verkligen kippade efter andan. Jag njöt.

När jag kände att han hade straffats nog så stängde jag av maskinen och plockade varsamt ut teskedsmåttet samtidigt som jag klappade honom kärleksfullt och sa "såja, det är bra nu, såja".

Jag kommer nog bli en mycket bra förälder någon gång i framtiden, det kan jag lova er.


Nu ska jag gå ner till undervåningen och ta en öl med pappa och lyssna på sportradion. Pappa sa förresten till mig att tippa 20 kr på att hemmalagen skulle vinna i alla matcher idag i elitserien. Det skulle ge tusentals kronor i utdelning.

Jag vägrade. "Sånt händer aldrig", sa jag övertygande. Bortkastade pengar.

Just nu står det:
2-0, 2-0, 1-0, 3-0 och 1-0 i dom matcherna som pågår. Den sista har inte börjat än. Om dessa resultat står sig och även den sista matchen vinns av hemmalaget så kan det här mycket väl vara mitt sista inlägg i den här bloggen... Jag vet nämligen inte hur pappa kommer agera. Kanske agerar han som jag gjorde med dammsugaren? I så fall är det ganska troligt att mina dagar här är räknade...

Vi hoppas hur som helst på det bästa!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Hej! Jag har en idé. Ska vi börja prenumerera på varandras bloggar via bloggkoll.se tycker du?

2008-10-18 @ 17:20:13
URL: http://rollywood.blogg.se/
Postat av: Anonym

det tycker inte jag

2008-10-19 @ 19:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0