Det lönar sig att agera osvenskt

Kan ni se framför er hur jag sitter med en snus under läppen och ler nöjt? Hur jag smuttar lite på den och ser sådär fruktansvärt nöjd ut?

Hur jag betraktar allt i min omgivning med en belåten min och hur jag liksom uppskattar allt här i livet mycket mer?

Det är nämligen precis så jag känner mig just nu.


Anledningen är mycket enkel. Jag hade nämligen en dosa snus nyligen som innehöll en tom påse. Snål som jag är vart jag rasande. Kände mig lurad.

Det var nämligen inte första gången det hände och jag berättade därför för pappa hur irriterad jag var. Pappa höll med mig. Delade min ilska.

Vi bestämde oss därför för att skicka in dosan med den tomma påsen i till Swedish match och skrev dessutom ett brev. Detta skedde i onsdags.

Idag, två dagar senare, fick vi ett brev tillbaka där dom bad om ursäkt och dom passade samtidigt på att skicka med ett gäng dosor som förlåtelse. En av dosorna var den nya sorten "Grov Black".


Så nu sitter jag alltså här, med en "Grov Black" under läppen och känner mig sådär nöjd. Sådär nöjd som nog bara jag kan känna mig.

Jag har dessutom fått ett tydligt besked på att det faktiskt lönar sig att vara sådär typiskt osvensk och inte acceptera allt. Man ska klaga när någonting är fel. När man inte blir nöjd.


Så nu vet ni det, alla svennar där ute. Om ni någon gång agerar lite osvenskt och klagar så kommer kanske även ni sitta där framför datorn och le nöjt, med en gratis Grov Black under läppen.

Och vad jag vet så är ju faktiskt gratis det bästa som finns...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Loo - Veckansblogg ?

Vad har du hittat på idag då?

2008-11-15 @ 00:10:45
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: marina

jag är inte svensk heller isåfall:D

Fick ett mycket..speciellt..chips en gång i min chipspåse - så jag skickade in både chipset och påsen och ett mycket rasande brev i stil med "tänk om jag råkat äta det".

Tillbaka fick jag en ursäkt och en - ja du läste rätt- EN jävla chipspåse.

2008-11-16 @ 20:17:51
Postat av: Jocke

Du ska väl vara glad att du inte fick ett chips bara

2008-11-17 @ 20:13:42
Postat av: Anonym

hahah! du har en poäng:)

2008-11-17 @ 20:15:58
Postat av: Dasken

jag saknar dig bennergubben ochthim du med vi måste vara riktigt svenniga och ses och ta några öl nån gång

2008-11-21 @ 18:37:27
Postat av: Anonym

jag saknar dig bennergubben ochthim du med vi måste vara riktigt svenniga och ses och ta några öl nån gång

2008-11-21 @ 18:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0