Hyllning av en 70-åring!

Idag hade jag klätt upp mig riktigt ordentligt. Jag fick under hela dagen höra hur otroligt välklädd och stilig jag var. "Vad är anledningen?", frågade många. Jag rykte på axlarna och svarade att jag bara hade en känsla av att klä upp mig.
När jag kom hem förstod jag direkt varifrån denna känsla hade kommit.

Göran "Zacke" Zachrisson fyller ju nämligen 70! Självklart måste man dra på sig fredagsskjortan, trots att det bara är onsdag!
För er stackars själar som inte har en susning om vem denne man (numera gubbe?) är, så hade jag tänkt ta mig friheten och dra en kort resumé över "Zackes" liv.

Göran föddes 1938 och började kommentera golf 1966. Varför hylla en golfkommentator? Jo, Göran bemästrar nämligen konsten att kunna kommentera allting, exakt alling. Utom just det han ska kommentera.
Under en golfsändning hinner Göran med att beta av allt från caddyns jazzband till möjliga namn på en borttappad hund.
Några klassiker följer nedan:

"Det är här man har räknat ut att Buffalo Bill satt och fiskade på kvällen"

"Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare!"

"Det enda jag kan säga om den här putten är hur mycket klockan är..."

Göran har även hunnit med att kommentera segling, på ett lika ljuvligt sätt som han kommenterar golf.
Och som om inte det var nog, Göran har även skrivit en bok! Boken handlar om långfärdsskridskor och om jag känner Göran rätt så bör ungefär 3% av bokens innehåll beröra ämnet långfärdsskridskor. Övriga 97% handlar kanske om att man räknat ut vart Buffalo Bill har fiskat i skymningen...

Så låt oss höja våra glas, lyfta på hattarna och utbrista i 4 "hurra", för idag är de Görans 70:e födelsedag!

//Thim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0