Robin 15 år

Idag fyller Robin 15 år. Eftersom han har uppfört sig som Djävulen själv mot mig den senaste tiden övervägde jag att inte ge honom någon present. Jag är dock för godhjärtad för att göra så.

Robin fick därför två trisslotter och ett paket kondomer. (han fyller ju trots allt 15 och blir därmed byxmyndig)

För att krydda lite extra skrev jag också ett rim på paketet:

"Nu är du 15 och då får det ske.

Använd dom här, så blir två inte tre..."


Andrea gillade det INTE och Robin själv vart kanske lite smågenerad. Men det var ju faktiskt lite av syftet med det hela.


När Thim fick nys om detta uppstod en vild diskussion. Han tyckte nämligen att sista meningen på rimmet borde gå: "använd dom här så inte två blir tre". Jag kände mig i det läget överlägsen som rimmare, eftersom att Thims mening inte skulle klingat lika bra, vilket jag informerade honom om. "Det handlar om rytmen i rimmet" sa jag proffsigt.

Thim höll inte med. Han tyckte min variant var grammatiskt fel. Man kan ju inte säga "Jag Niklas heter" upprepade han åtskilliga gånger.

Jag hävdade att det inte var samma sak, och att man visst kan skriva så som jag skrev när det gäller rim, det handlar ju om att få det att låta bra. Jag hävdade även att hans variant på slutmeningen kändes kort och huggig.

Vår diskussion fortsatte. Efter tio minuters oavbruten debatt fick jag nog.


"benner säger:

snart blockar jag dig din tjatiga jävel"


Thim gav mig ett "hahaha" och sen dog konversationen. Vi har inte pratat sen dess. Jag tror det kan bli en fåordig dag i skolan imorgon, oss emellan.


//Benner


Kommentarer
Postat av: Thim

Eftersom jag ska jobba imorgon så lär de nog bli ytterst fåordigt, ja.

2008-03-02 @ 17:37:10
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Benner

Du borde sköta dina studier istället, din pajas

2008-03-02 @ 18:02:37
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: denise

Mjaaouu, catfight!

2008-03-02 @ 18:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0