Folk som fyller år för nära varandra

Varje år får jag problem på just den här dagen. Stora problem. Ni vet, riktigt pinsamma problem.

Det är nämligen så att min låtsaspappa och min lillasyster fyller år idag och imorgon. Problemet är att jag aldrig minns vem av dem som fyller år idag och vem som fyller år imorgon. Det är ju en aning pinsamt eftersom det är min egen familj.

Av den här anledningen räknar jag varje år ut att jag har två möjligheter. Antingen ringer jag mamma och frågar vem av dem det är som fyller år idag, eller så gamblar jag och ringer och grattar den av dem som svarar. (man brukar ju nämligen få den stora äran att svara i telefonen när man fyller år, eftersom det är många som ringer för att gratta)

Alternativ två är dock inte helt riskfritt. Någon av dem kan ju faktiskt svara i telefon trots att det inte är han/hon som fyller år, av den enkla anledningen att personen som verkligen fyller inte är hemma eller kanske är upptagen. Min lillasyster går t.ex. på toaletten väldigt ofta these days. Hon kan ju råka befinna sig där när jag ringer, varpå låtsaspappa svarar och jag vrålar "GRATTIS!". Därefter får jag ett kyligt: "jag fyller år imorgon...", och förödelsen är ett faktum.


Nej. Av den anledningen väljer jag alltid alternativ ett. Idag var inget undantag. Som vanligt skrattar mamma till när jag frågar, suckar djupt på sitt eget patenterade vis och informerar mig sedan om att det är min lillasyster som fyller år.

Javisst ja! Så är det förstås, tänker jag.

Därefter ringer jag upp min lillastsyster och grattar. När jag har grattat och hon har tackat säger jag "du trodde väl inte att jag skulle glömma dig va? Nej, din storebror, han, han har koll han...!", samtidigt som jag nickar instämmande för mig själv och känner att jag fan i mig är den bästa jävla storebrorsan i hela världen!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Plast farfar fyller idag också........

2008-03-20 @ 07:54:05
Postat av: Thim

Aj aj aj, där missade du något Benner.. Pinsamt!

2008-03-20 @ 09:11:35
URL: http://thimbenner.blogg.se
Postat av: Benner

Nej jag missade inte något. jag vet mycket väl att Tommy fyller år idag. Det är bara låtsaspappa och lillasyster jag aldrig kommer ihåg!

2008-03-20 @ 09:28:44
URL: http://thimbenner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0