Uppdatering

Nu har jag varit ute på Möja igen i några dagar och har därför inte kunnat skriva. Jag tänkte nu sammanfatta den senaste tiden lite lätt för att ge er läsare en bra inblick i hur livet som Benner har varit den senaste tiden.


Detta har hänt:


- Jag och Jonte åkte till Möja, laddade med massa öl och solade och kollade på fotboll i tre dagar.


- Mina småsyskon hade skolavslutning i Möja skola. Dom båda höll en ganska låg profil genom hela avslutningen...

Lillasyster visksjöng ut en låt tillsammans med en annan tjej och gjorde därefter inte så mycket väsen av sig. Lillebror agerade till en början självsäkert. Han klädde upp sig i snygga nyinköpta kläder, fixade håret i 15 minuter men ställde sig därefter längst bak i skaran av elever som stod och sjöng och syntes därför inte alls.

Dom är nog inte riktigt lika hungriga efter tid i rampljuset som sin storebror...

Dock får dom båda tre getingar och godkänt för sin insatts.


- Lasse Lagerbäck prioriterade som vanligt rutin före kvalitet när han tog ut startelvan till Greklandsmatchen. Sverige vann, men med tanke på hur dåligt grekerna spelade så var det ingen direkt bedrift.


- Jag vann en mindre (läs mycket liten) förmögenhet när Turkiet vann över Schweiz med 2-1. Jag prickade nämligen in både rätt vinnare och rätt resultat. Får tacka Faiks landsmän för det.


- Jag återförenades med mina gamla vänner David och Viktoria, som jag inte sett på länge. Det vart en tårfylld och stark återförening där dom positiva känslorna sprudlade. I alla fall i fem minuter... Sedan vart det som vanligt: jag och David gaddade ihop oss mot Viktoria som vart utstött.

Vi kollade på Hitta Nemo och fotboll och skiljdes sedan åt, återigen med tårar i ögonen. Vi ska nog ses ikväll också, troligtvis med samma resultat.


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0