Tidig start imorgon igen...

Idag var det som sagt den första tävlingsdagen på Torshälla Open. Imorgon fortsätter tävlingen och då startar man efter placering. Sämst först, sedan näst sämst osv.

Jag går ut klockan 07:30 imorgon... Mer behöver jag nog inte säga.


Nu tror ni alla säkert att jag tappat golfkänslan och blivit talanglös. Detta är ett antagande som även jag säkert skulle göra.

Så är dock inte fallet. Jag har varken tappat talangen eller golfkänslan, jag har bara blivit ett taktiskt geni!

Vi vet ju alla att sommardagarna bara blir varmare och varmare. Därför är det ju fullkomligt perfekt att börja klockan 07:30. Jag slipper ju den värsta värmen, och även vinden är förhållandevis lugn. Sedan kan dom topplacerade killarna gå ut efter lunchtid och genomlida en svettig helvetisk golfrunda. Det är då jag redan har lagt in stöten och avancerat. Som sagt, taktiskt geni.


Inför morgondagen har jag även passat på att byta caddie. Pappa som tog hand om förflyttandet av golfbagen idag har fått sparken, detta trots att han skötte sig exemplariskt. Pappa vart aningen ledsen när gav meddelandet om mitt caddiebyte under dagens presskonferens. Jag förstår honom. Det var ju faktiskt inte hans fel.

Dock är det otroligt mycket lättare att lägga skulden på caddien än sig själv ska ni veta!

Min lilla 14- (snart 15) åriga, ickegolfande lillebror tar imorgon över där pappa avslutade sitt arbete.


Med min smarta plan och med min nya caddie kan morgondagen inte resultera i annat än succé!


//Benner


Kommentarer
Postat av: marina

jag är mycket impad över att du inte ringde:O

2008-06-08 @ 22:05:07
URL: http://jiellow.blogg.se/
Postat av: Benner

haha. det vara nära marre, det var nära... :D

2008-06-10 @ 15:58:20
Postat av: marajna

mouahahahhaha

2008-06-10 @ 16:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0