Spagetti & köttfärssås

Idag är bara jag och mina systrar hemma. Mamma och pappa befinner sig någon annanstans, vart vet jag inte men troligtvis har dom talat om det för mig ca 10 gånger. Det brukar ju vara så.

Jag fick ansvaret att laga middag. Spagetti & köttfärssås, inte en av mina favoriter direkt. Tar sig knappt in på topp 50 tror jag. Men ni vet ju hur det är, när man lagat något själv så är det som man lagt till en extra god krydda. Man tycker alltid att det blir gott, även om ingen annan tycker det.
Den här gången var inget undantag, verkligen inte!
Jag lagade nog den godaste spagetti & köttfärssåsen som någonsin lagats i detta avlånga land.
Jag skulle faktiskt vilja titulera mig som den främste spagetti & köttfärssås-speciallisten just nu.
Avancerade ingredienser användes, så som lagerblad, timjan och buljong. De ni, inte illa pinkat av en hopplös bloggare.

Jag kan fortfarande höra hur mina systrar i rummet bredvid diskuterar vilken otrolig matupplevelse dom just varit med om, trots att det är ca 20 minuter sen vi åt!

Och mamma och pappa behöver inte oroa sig. Snäll som jag är så slängde jag ihop en matlåda som ni får slåss om.

//Thim

Kommentarer
Postat av: Louise

kolla gärna in denna sidan om du har lust :)

http://louiseenqvist.blogg.se/1199019123_gratis_presentkort.html#comment

2008-01-22 @ 19:40:29
URL: http://louiseenqvist.blogg.se
Postat av: Louise S.A

Åh jag som älskar spagetti och köttfärssås. Min mamma kan aldrig laga den god tyvärr, men du kan väl skicka ditt recept så att hon lär sig hur det SKA gå till.
Eller varför inte bara bjuda mig på det en dag, eftersom du verkar laga den så gott.

Kram Louise

2008-01-22 @ 19:42:31
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Thim

Självklart ska jag bjuda över dej på en bit mat

2008-01-22 @ 20:04:49
Postat av: Anonym

Jo det är sant, vi har sagt till dig tio gånger vart vi skulle.....Bio.
Men gott var det och du kom ihåg att du fick matlagningsuppdraget, imponerande!
Matlådan vann pappa, jag skrapade grytan och njöt av smakupplevelsen.
Nu behöver jag aldrig mer laga denna rätt.....

2008-01-22 @ 22:10:52
Postat av: Thim Sr

Nu har jag avnjutit den delikata lunchen. Komplimanger till
kocken.
Jag kan passa på och meddela att vi är inte hemma imorgon heller. Ser därför fram mot en lika välsmakande låda på fredag.

2008-01-23 @ 13:02:19
Postat av: marajna

du har möjligtvis inte lust att göra den på lördag?

2008-01-24 @ 18:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0