--->, uppförsbacke, --->

Imorse gick jag upp en timme tidigare bara för att hinna städa mitt rum.

Okej, den där spetsiga inledningen var självklart endast en lögn som jag använde för att få er läsare att bli häpna och ryckas med i texten direkt. Ett knep som svensklärare Funke säkerligen uppskattar om man använder.


Igår var jag och Thim på möte. Vi besökte golfens hus i Danderyd. Vi skulle nämligen på möte med den f.d. ordföranden i Svenska Golfförbundets regelkommitté. Smaka på den titeln ni!

Pappa låter sig dock inte imponeras. "sales manager" är enligt honom en betydligt giftigare och respektfylld titel.

För att hitta dit hade jag ringt denna betitlade man, och fått en vägbeskrivning. Den var mycket utförlig och såg ut ungefär såhär:


Kör Essingeleden

Någon tull (hörde inte riktigt vad han sa här)

Norrtäljevägen

Sväng av mot Djursholm, Danderyd sjukhus.

--->

Uppförsbacke

--->

FRAMME!


Thim var inte riktigt tillfreds med min vägbeskrivning. Han tyckte att pilarna och i synnerhet uppförsbacken var ganska oprecisa vägbeskrivningar. Jag var lugn.

Klockan 12:20 (40 minuter innan vår avtalade tid) svängde vi av mot Djursholm, Danderyd sjukhus. "jag sa ju att de va lugnt!" sa jag iskallt och kaxigt till Thim. Därefter tog jag höger, (enligt högerpilen) tyckte mig se en lätt uppförsbacke som självklart måste vara den jag skrivit upp och tog därefter höger igen. Därefter gav jag Thim en kaxig min samtidigt som jag kände att jag var den bästa på att hitta i hela Sverige!

Två mil senare hade vi passerat två skolor, ett apotek, två mataffärer, en jävla massa företagsbygnader men inget "Golfens hus". Vi befann oss nu vid ett lyxigt villaområde belägrat vid vattnet...

Thim gav igen för mina kaxiga blickar och skickade mitt självförtroende helt åt helvete. Vi var vilse.

Med gråten i halsen fick jag ringa pappa och be honom om en vägbeskrivinging.


Tre minuter före avtalad tid var vi på något mirakulöst vis äntligen framme! Detta tack vare en bra vägbeskrivande pappa, en utmärkt kartläsare i form av Thim och, inte minst, tack vare en lysande insatts bakom ratten av undertecknad!


Efter att lyckoruset lagt sig för mig och Thim lyckades vi enas om att han i fortsättningen nog bör ta hand om vägbeskrivningarna...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

nu börjar vi få gråa hår.......händer det inget?

2008-01-26 @ 19:32:23
Postat av: David

Va fan skulle ni göra där då?

2008-01-27 @ 13:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0