Veckans kock


Vid första anblicken tar man mig säkert inte för att vara en hejare på matlagning. Säkert inte vid andra heller, och inte vid tredje eller fjärde heller för den delen.

Men man misstar sig. Det visade sig nämligen idag att jag besitter enorma "matlagningsskills"!

Jag och lillebror har nämligen slängt i ordning en delikat middag à la lördagsmys. Middagen består av (håll i er) hemmagjord potatisgratäng som serveras med mediumstekt fläskfilé. Vi toppar med en klick bea. (bearnaise)

Faktum är att detta var andra gången den här veckan som jag slängde i ordning en middag. Okej, i måndags var det väl mest Marre som gjorde grovjobbet medan jag agerade "se och hör". Min insats idag var faktiskt helt annorlunda.

Faktum är att jag var den drivande kocken i köket. Detta gör att jag utan tvekan måste utse mig själv till "veckans kock". Ett pris som vi här på ThimBenner.blogg ser som en väldigt fin utmärkelse.


Nu är det hög tid att gå ner till köket och äta min fina middag, åtnjuta en kall lördagsöl som jag sannerligen gjort mig förtjänt av och som krydda på moset kolla på Färjestad-SSK! Kan det bli bättre?


//Kock-Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0