Värstingen


Robin utvecklas mer och mer till en värsting. För varje dag som går blir han till mer bekymmer här i huset. Han är nu faktiskt en sådan enorm påfrestning att jag och pappa seriöst överväger att adoptera bort honom.

Frågan är bara hur vi ska få med Andrea på planen... Hon tar nämligen Robins parti vad gäller allt.


Idag till exempel. Pappa, jag och Andrea var nere på Olearys och såg SSK besegra Mora med 1-0. En otroligt viktig seger. När vi kom hem gick jag in på mitt rum och satte mig vid datorn. Vad tror ni det lilla monstret har hittat på då?

Jo, han har bytt ut Internetgenvägen mot en genväg till att stänga av datorn. Ikonen var dock likadan och därför lyckades jag med bedriften att två gånger om försöka gå in på Internet, men allt jag fick var en avstängd dator som resultat. Ren elakhet helt enkelt.

Mogen som jag är sprang jag direkt ner och skvallrade för Pappa och Andrea. Både pappa och jag tyckte att Robins beteende tydde på en sådan elakhet att det var omänskligt. Vi såg nu vår chans. Det var dags att lägga korten på bordet och föreslå en adoption för Andrea. Vi kände att hon skulle förstå eftersom att även hon måste ha upplevt grymheten i Robins agerande. Tror ni hon höll med? Icke.

Andrea bara skrattade, gav Robin en "snyggt gjort"-armbåge i sidan och körde en high five. Sedan sa hon "de är min son" och lämnade rummet.


Som sagt. Han kommer bli en riktig värsting.


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0