Sjölund

Igår på Huddinge station hände en intressant grej. Jag och Thim var på väg upp för rulltrappan när någon plötsligt kom springandes bakom oss och verkligen kastade sig upp för rulltrappan. Det var min gamla vän Nicklas Sjölund. Han hade bråttom. Väldigt bråttom. Ett snabbt "tja" och sen va han borta.

Jag och Thim var förvånade eftersom att det inte var något tåg på ingång, och förstod därför inte varför han hade så bråttom. Vi drog därför våra kort och promenerade lugnt vidare ut på perrongen.

Framme vid automaten hittade vi Sjölund igen. Han stod och stoppade in mynt för fulla muggar. "jag ska köpa kondomer och min buss kommer om 2 minuter" sa han. Sen sa han hej då, gav oss varsin snabb handskakning och sprang sedan iväg igen.


Han är duktig den killen. Jag misstänker att han har samma typ av farmor som mig...


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0