Min älskade pappa


Pappa är sjuk. När pappa är sjuk så är han väldigt sjuk, och det är oerhört synd om honom.

Han ligger livlös på soffan och säger med ynklig stämma att det är otroligt synd om honom. Därefter ber han om tjänster så som ett glas vatten.

För ca. 20 minuter sedan förflyttade sig pappa med tunga steg in till sovrummet samtidigt som han med ett plågat ansiktsuttryck muttrade om någon febertopp.

Nyss ringde han upp till mig på min mobil. Han ville bara berätta om hur hopplöst dåligt han mådde. Mitt under samtalet började han hosta, och sa "jag måste lägga på". Därefter fortsatte hostningarna ett tag nere ifrån undervåningen. Sen tystnade det. Det blev dödstyst i huset.

Jag va just på väg att gå ner och se hur det stod till med honom, när det knackade på min dörr. Där stod han. Sjuk och jävlig.


"Jag ville bara säga att jag överlevde. Det var nog bara millimeter från att kapitalet blev ditt"


Sen masade han sig ner för trappan till undervåningen där han kom ifrån. Nu blir jag ju riktigt orolig tack vare hans lilla skådespel.

Han är bra, min pappa.


//Benner


Kommentarer
Postat av: Jessica

Gud vad gulligt

2008-02-25 @ 23:14:31
URL: http://jessicapicallo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0