Jag är världens snällaste människa

Nyss uppstod en kris inne på toaletten. Ja, det var klassikern... (alltså toapappret som tog slut)

Det där med pappret är ju inget man tänker på när man väl sätter sig där, utan tanken slår en först efter att man "uträttat sitt ärende" och förbereder sig för torkning.

När det så var dags för det sistnämnda såg jag till min förskräckelse hur det bara återstod några få varv på rullen. Smart som jag är så kollade jag självklart skåpet där extrarullarna brukar stå, men där var det lika tomt som i min plånbok efter gårdagskvällen... Jag tvingades alltså till en extremt sparsam torkning. Som tur var så rörde det sig om en sån där torr rackare, och alltså inte om en sån där som man torkar sig i evigheter efter och som tvingar en till mellanspolningar. Så att säga. Ni vet kanske vad jag menar.


Hur som helst. Efter att jag blivit klar gick jag nöjd och småvisslandes tillbaka in på mitt rum. Då slog det mig. Imorgon kommer ju nämligen Robin gå upp innan jag hunnit vakna, och han kommer troligtvis inte heller toapapper-checka innan han sätter sig för att utföra sina stordåd.

Därför har jag nu, godhjärtad som jag är, skrivit en liten lapp till honom och lagt på toalettlocket. (jag slutar aldrig förvånas av hur smart och snäll jag är!)

Här är lappen:


För er som inte kan tyda min handstil så står det:

Tjena Robin

Toapappret är slut så sätt
dig för Guds skull inte och bajsa!
Du kan hamna i en jobbig sitts då

Om du förstår vad jag menar...

Btw. Trevlig alla hjärtans dag!

Puss

//BENNER


Jag hoppas verkligen att Robin skulle göra samma sak för mig, men jag tvivlar på det. Han höll ju nämligen på att sätta dit mig rejält alldeles nyss genom att bara lämna en kort bit papper kvar...


//Benner


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha en trevlig alla hjärtans dag! :)

2008-02-14 @ 00:03:00
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: David

Varför hämtade du inte bara en ny rulle? E inte de snällare (och enklare för den delen.)
Glad alla hjärtans dag btw

2008-02-14 @ 14:15:44
Postat av: Petra

Jag tycker du var för mesig... det hade ju varit mycket roligare om du skrivit på den lilla toapappersbiten som var kvar så han såg det för sent...hi hi

2008-02-15 @ 13:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0