"Vill du ha bolle?"

Tisdagen den 16 december. Vilken jävla skitdag. Fyfan.
Tänker inte gå in på detalj vad som gör just denna dag till en sådan pina. Allting, verkligen allting har gått emot mig under hela dagen. Fram tills jag ska hem från jobbet, klockan 3 på natten.
Med tanke på hur dagen sett ut än sålänge så antog jag att min buss skulle vara inställd och att jag skulle få spendera nästkommande timme på Gullmarsplan, utan iPod.

Jag står inne i värmen och tittar efter min buss, när jag hör en svag, ljus och mycket vänlig röst fråga: "vill du ha bolle?".
Min första tanke är givetvis: "alternativ pedofil, som ger sig på 19 åriga killar".
Jag vänder mig och och möts utav en liten "nysvensk"... spärrvakt? Heter dom så, dom i luckorna vid tunnelbanan?
Han hade iallafall lyckats få ett parti bröd från någon närliggande bagare. Trots att han såg ut att behöva de mesta själv, så va han så vänlig att han erbjöd mig en "bolle".



Ja vet att det ser ut att vara något från en gammal mans fot, men den smakar gott!


//Thim

Kommentarer
Postat av: Benner

Alltså, jag blir helt tårögdt glad av att läsa om sån här vänlighet!

2008-12-17 @ 23:29:59
URL: http://thimbenner.blogg.se/
Postat av: jessie

fikade ni? om han inte var pedofil så var han nog homo, så säg att ni inte fikade??

2009-01-09 @ 23:26:08
URL: http://jessnnikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0