Torsdagslistan, tre saker som irriterar mig

1. Dåligt uppdaterade bloggar.

Fy fan va irriterande det är. Lata människor som uppdaterar sin blogg typ en gång i veckan. Det stör mig grovt.

Antingen har man en blogg som man skriver i, eller så behöver man inte ha någon blogg alls.

Fy fan säger jag bara, fy fan.


2. Smaken i munnen när man har sovit middag.

Har ni tänkt på det, att man får en väldigt skum smak i munnen efter att man har sovit middag? En smak som inte finns där när man har sovit en hel natt. Då har man väl kanske sån här såkallad morgon-andedräkt i och för sig, men man har i alla fall inte smaken.

Den där smaken sitter sedan i resten av dagen. Det räcker dessutom med att man bara slumrar till så känner man den när man vaknar.

Det jag undrar nu är; varför känner man inte smaken när man vaknar på morgonen efter en hel natts sömn?

Följdfråga: Hur länge behöver man sova för att smaken inte ska kännas när man vaknar? Det måste ju finnas en tidsgräns för där smaken upphör?


3. Hemmakommentatorer på webradio.

Jag snackar hockey nu. Jag har just lyssnat på matchen Rögle-Södertälje i webradio, där det sitter en skåning och kommenterar. Han kallar Kenny Jönsson i Rögle för "Kung-Kenny", och bryr sig i nästa sekund inte om att ens säga namnen på spelarna i Södertälje. Han kallar helt likgiltigt dom flesta för "ssk-spelaren".

När Södertälje missar ett läge så sker det "lyckligtvis". "Han (en Röglespelare) lyckades lyckligtvis få fram klubban i sista sekunden och bröt den passningen"

När Rögle sedan missar en chans så är "tyvärr", ett bättre ord. "Tyvärr missar han mål".

Södertälje har sedan fått "billiga mål", medan Rögle har gjort "klassmål".

Som grillkrydda på moset så tycker han även att domaren är lite strängare i bedömningen mot Rögle än mot Södertälje.

Visst, låt den här killen få sitta och kommentera i en grötig lokalkanal i Skåne, men låt honom för fan inte kommentera i en kanal som sänds i hela Sverige. Man förstår ju knappt vad han säger...


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0