Frikort

Igår hade jag och pappa en far och son kväll hemma framför teven. Vi kollade fotboll och såg när mina fina tips trillade in ett efter ett. Skickligt av mig, faktiskt. Jag tror pappa var stolt.


I alla fall. Senare kom Andrea hem. Hon hade varit ute med tjej-gänget.

Andrea var lite besviken. Hon hade nämligen velat gå till någon ställe där hennes frikort, Bygglovs-Matte, kunde vara.

När jag hörde ordet frikort vart jag nyfiken. Jag visste inte att pappa och Andrea höll på med sånt där.

Jag tyckte att Andreas frikort verkade rätt rimligt. Jag menar, han bor i Sverige, är lite halvkänd men ändå ingen jättestjärna och är väl i rätt rimlig ålder.

Nu vart jag nyfiken på vem pappa hade.

Jag frågade och pappa lutade sig tillbaka lite självsäkert i soffan, sipprade lite på sin öl och sa sedan "Jodie Foster". Sedan log han nöjt.


Jag tycker lite synd om pappa här... Visst, han tyckte att hon var snygg i "När lammen tystnar", men jag tror att hans chanser är aningen mindre än Andreas... Det känns liksom som att han kastar bort den där frikortsmöjligheten ganska grovt, medan Andrea utnyttjar den till max.

För det första bor ju Jodie Foster inte i Sverige.

För det andra är hon betydligt mer känd än Bygglovs-Matte.

För det tredje. HON ÄR LESBISK!


Pappa satt dock kvar lika kyligt i soffan och smuttade på sin öl.

Han vände sig långsamt mot mig, la armen om ryggstödet på ett tufft sätt och sa med självsäker röst: "Jag gillar utmaningar". Sedan vände han sig tillbaka och återgick till teven.


Nu när jag tänker efter så kan jag bara hålla med honom. Han har helt rätt.

Han är helt enkelt min pappa!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0