Spelkväll nummer två

Ikväll var det för andra helgen i rad dags för en spelkväll. Jag och grabbarna har nämligen blivit tillfälliga nykterister. På kvällens program stod monopol och jag stod som värd.

Mogna nog att snacka pension? Kanske det...


I alla fall. I fördel av hemmaplan kände jag mig ganska säker på vinst. Nästan så säker att jag tyckte det var lönlöst för dom andra att delta.

Men ack så jag misstog mig. Hemmaplanen hjälpte mig föga, och efter ca. två timmars spel vart jag förste man att lämna tävlingen. Detta efter ett antal besök på Jinders Norrmalmstorg och Centrum. Jinder bara hånflinade och lät mig inteckna och överlämna gator till skamliga priser. När jag slutligen fick kasta in handduken skrattade han mig rakt i ansiktet. Sådan är han, den där Jinder.

Dryga kvarten efter mig fick även Faik lämna spelbordet och en kort stund senare hade Jinder även avrättat Angelo och stod därför som segrare.

Jag får ta och gratulera, det var faktiskt en snygg uppvisning av herr Jinder.


Efter spelet hade vi grabbar fått nog av vår nya tråkiga stil och började istället ragga fester... Det gick sådär. Ingen ville ha med oss att göra. Speciellt inte med Angelo, som var vår flitigaste fest-raggare.

Efter en halvtimme av halvhjärtade försök fick vi slutligen ge upp och vi bestämde oss för att avrunda kvällen.


Nu ser vi istället fram emot nästa helg, då vi kanske hittar på något annat. Vad sägs om en bridge-kväll hos Jinder kanske? Eller lite bingo hos Faik? Vi får helt enkelt vänta och se vad det blir...


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0