vakna på gasnka rätt sida

Om Thim nu vaknade på fel sida, så vaknade jag på förhållandevis rätt.
Trots en allt för kort och orolig sömn flög jag upp ur sängen som ett jävla pistolskott när klockan ringde.
Tror jag hade packat idrottskläder och klätt på mig innan jag ens hunnit öppna ögonen, samtidigt som jag nynnade på en av mina vanliga muntra ickeexisterande melodier.
Övningskörde till skolan och sprang sedan till idrottshuset för att inte komma försent till idrottsprofilen. (Eftersom jag är ny där vill jag visa ett starkt intresse och inte komma försent och verka oengagerad).

Efter de hade vi engelska. Jag kände redan när jag entrade klassrummet att dehär nog fan va min dag! (engelska är normalt sett mitt sämsta ämne)
Jag gick in stenhårt på varje uppgift, vilket gav resultat. Jag lyckades återberätta om engelskaboken med nästan enbart engelska ord och därefter fortsatte jag med att översätta engelska meningar. De flesta avslutade jag med ett: "typ" eller "ungefär".
I fart med att jag klarade fler och fler meningar växte mitt självförtroende avsevärt. Jag översatte ord så avancerade att jag aldrig ens tagit de svenska ordet i mun under min livstid.
Mitt paradnummer vart: Rosemary vart också häktad och åttalad för mened.
Den va giftig.

När jag tillslut kom hem och la mig direkt för att plugga vart de för mycket. Efter att ha läst tre sidor i samhällsboken avled jag halvt på sängen och vart liggande där i fyra timmar. Troligtvis var väl hjärnan överhettad, och kollapsen berodde nog helt enkelt på överansträngning.

//Benner

Kommentarer
Postat av: Henke

Vill understryka sanningshalten i Benners inlägg...bevittnade den fullkomliga slakten av nämnda engelskauppgifter. Het på gröten är bara förnamnet.

2007-09-14 @ 17:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0