Thim-Benner, once again!

Än en gång sitter vi här tillsammans, för andra dagen i rad, som en ren jävla jackpott för er läsare!
Anledningen till att vi sitter här idag (även den här gången med varsin öl i handen, och ett par innanför västen) är att vi firar Thims far som fyllt 40.

Hur gick då gårdagen, som vi hade stora förväntningar på?
Det visade sig att stället oturligt nog innehöll på en höft 80-90 % killar. Det närmsta vi kom kvinnokontakt var när Benner småminglade med garderobskvinnan... utan större framgång. Trots kvinnobristen var det trots allt ett mysigt ställe med bra musik och relativt schyssta priser.
Pga. kvinnobristen skapade en viss Engström ett grupptryck som gick ut på att få med oss andra till ett annat mer könsbalanserat ställe. Accepterande gick vi och hämtade våra jackor, Benner la in stöt nummer 2 på "garderobskan", var på vi 10 minuter senare står på Hötorgets tunnelbanestation. Dess för innan hade denna Engström även hunnit med att skicka ner Benner i den stenhårda asfalten och skrattat med ondska.
Detta resulterade i en trasig jacka, ett brusten förtroende och en smått sårad Benner.
-"Killen försökte ju för fan döda mig!"

Hursomhelst. Tillbaks till Hötorgets tunnelbanestation, där vi båda redan efter trappnedgången började känna tvivlet växa inom oss. Vi bestämde oss här för att avrunda denna fredagskväll och smet ljudlöst ifrån Engström och co. Vi styrde nu fartyget i riktning mot T-centralen.
Vår kurs korsar en krovmojj, var på Benner blir som ett litet barn som ser McDonalds skylten och blir akut jävla vrålhungrig. Han köper en frensh hotdog och berömmer denna färdkost hela vägen till centralen, där vi båda fattar beslutet att gå tillbaka och inhandla mer proviant från korvmojjen.
Väl vid korvmojjen beställer vi två nya frensh, men nekas detta utav den i våra ögon, för tillfället, jävligt tråkiga rödhåriga korvförsäljare som intensivt försöker tvinga på oss sitt förbannade mos.
Vid det här laget visar han en typisk osvensk attityd, detta trots att han ser mer svensk ut än kungen själv.
Det osvenska i hans attityd var att han prutade till oss en mosbricka och skapade någon slags personlig kontakt. En såkallad "at the moment contact". Om och om avslöjade han sina "hemliga" ingredienser, som alla tycktes bestå av grillkrydda.
Denna osvenniga svenne vart lite av en idol för oss, just pga hans osvenniga betéende. Nu föredrar vi dock att använda ett annat ordval än idol, då vi känner att tv4 fullkomligt våldtagit detta ord flera gånger om. Vi väljer därför att istället kalla honom för en "ouppnålig förebild", och vi känner båda att vi någongång i framtiden skulle vilja ha en alldeles egen korvmojj, med våra alldeles egna hemliga ingredienser.

//Thim & Benner

Kommentarer
Postat av: Kate

Hahaha, ni är så sköna.

2007-09-29 @ 19:51:46
Postat av: Benner

Vi vet Kate, vi vet.
Men faktum är att du faktsikt är skönast!
Du kan gärna få sprida vår blogg vidare till alla du känner, då vi önskar maximal uppmärksamhet!
Vi har för närvarande på tok för lite läsare för vår bloggs kapacitet, och hoppas kunna få många, många, många, många, många fler läsare. :)

2007-09-30 @ 01:11:22
Postat av: Anonym

Ett litet bevis på att jag läser och HAR besökt denna sida. Är tok besviken på att jag aldrig får några svar på mina kommentarer. Uppfattar det som aningen ohyffsat av er båda. hmpf. Förbättring pojkar!

2007-09-30 @ 01:22:40
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: tilda

i totally agree with kate. xD

2007-09-30 @ 01:31:11
URL: http://omg.webblogg.se
Postat av: Benner

Jiellow! (eller Marina)
jag tror faktiskt vi kommenterat dina kommenarer. Iallafall har jag kommenterat din kommentar rörande aoutgrafen efter jag tagit körkort.
jag vet inte om Thim kommenterat kommentaren på hans "svara-på-frågor-folmulär". Det får vi ta och kola upp! Det blir en såkallad "cliffhanger" sålänge.
Och ja Thim, jag vet att jag missbrukat de ordet men nu har jag väl fan användt de på ett korrekt sätt?

2007-09-30 @ 01:32:08
Postat av: Thim

Tveksamt, men okej för denhär gången

2007-09-30 @ 17:11:35
Postat av: Marina

Klagomål nr 2. Benner. Du måste lära dig stava! Jag hittade minst två fel i ditt senaste svar. ty ty.

2007-09-30 @ 23:44:01
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

Jag vet Marina, jag vet.
För att försöka försvara mig lite och upprätthålla en viss heder kan jag ju säga att det där svaret skrevs kl 01:32 på lördag kväll, efter en helkväll på 40-årskalas hos Thims pappa.
Under kvällen hade vi nog alla hunnit med att bli ordentligt runda under fötterna, och allt jag såg av mitt svar var suddiga små bokstäver.
Att skylla på alkohol är en dålig förklaring, det vet jag. Men det är iaf något.

2007-10-01 @ 12:29:08
Postat av: Thim

"Postat av:
Ett litet bevis på att jag läser och HAR besökt denna sida. Är tok besviken på att jag aldrig får några svar på mina kommentarer. Uppfattar det som aningen ohyffsat av er båda. hmpf. Förbättring pojkar!
2007-sep-30 @ 01:22
URL: http://jiellow.blogg.se "
Det stavas tok-besviken, Marina. Kasta inte sten i glashus..

2007-10-01 @ 21:47:33
Postat av: Marina

Nils, inte i min värld!

2007-10-05 @ 18:30:37
URL: http://jiellow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0