Thimbenner.blogg.se prostituerar sig!

Igår tog jag steget som jag och Thim lovat varandra att inte ta. Jag gjorde det vi sagt är att fullkomligt "prostituera" vår blogg. Jag kommenterade ett inlägg i en annan blogg i syfte att själv få läsare.

Och jag gjorde det ordentligt!

När vi väl ska sälja vår blogg kan vi väl ändå göra det rejält tänkte jag, och drog en saftig elak kommentar till en okänd människa i självaste Herr Magnus Ugglas blogg!

På de viset sålde jag inte bara vår blogg, jag gjorde det även otroligt billigt.

Jag så att säga lät mig sättas på bakifrån för 5 kronor! (Jag vet, lite grovt. Men ändå.)


Att driva en blogg gör att man får ett visst maktbegär. Ju mer läsare man har desto mer makt känner man att man får. När folk ger en positiva kommentarer så känner man sig nöjd, vilket gör att man vill ha fler sådana kommentarer.

Jag tror jag talar för både mig och personen vars blogg jag gav elaka kommentarer när jag säger att man VET att man har en fullkomligt läslig blogg, som i själva verket är mycket intressantare och trevligare än de flesta bloggarna som har tusentals läsare.

På nått sätt vill man visa det. Men om man nu inte är känd sedan tidigare eller är en tät hårmodell så är det jävligt svårt...


Men vem vet. Om vi nu bara skulle ta och skaffa oss en sån där fantastisk "bloggmanager" så skulle vi säkerligen nå betydligt större framgång!


//Benner


Kommentarer
Postat av: Kate

Nej, Benner, det trodde jag inte om dig. Att du skulle sjunka så lågt..

2007-10-17 @ 15:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0