Städdag

Idag i matsalen fick jag ett sms från pappa med texten: "Om du städar ditt rum när du kommer hem ska du få pappas goda korvstroganoff till middag". Jag skickade en snabb blick på min tallrik med kycklingbefriad nasi goreng och tog ett snabbt beslut.

Direkt när jag kom hem tog jag hand om de olika klädhögarna som fanns placerade lite varstans i rummet. Jag gav varje klädesplagg en snabb sniffning och sa sedan "smutsig", varpå jag slängde ut plagget från rummet. Ungefär en tredjedel av alla plagg som slängdes ut var säkerligen oanvända, men min näsa förstod att det med största sannolikhet var betydligt jobbigare att lägga in dessa i garderoben än att slänga de i smuts-högen och han agerade därför ytterst luktkänsligt.

Därefter körde jag ett par snabba drag med dammsugaren på de ställen där de syns och gick sedan ner till tvättstugan med ca. två kvadratmeter kläder. (jag fick gå tre vändor)

En golfpegg försvann olyckligt in i dammsugaren när jag dammsög skrivbordet. "Typiskt min otur" mumlade jag högt för mig själv.


Nu, tio minuter senare, när rummet är skinande rent har jag gjort mig väl förtjänt av en sovstund. (för att hämta krafterna igen)

Jag kan redan nu känna lukten av korvstroganoff tränga in i mina näsborrar, så som jag kommer känna när jag vaknar om tre timmar!

//Benner


Kommentarer
Postat av: DIF

Dags att skriva något om SSK:s utveckling i elitserien...

2007-10-22 @ 23:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0