Onsdag

Om man bortser från "sjukdagar" med en lång sovmorgon som jag berättade om tidigare, så är nog eftermiddags-luren när man kommer hem från skolan de skönaste som finns.
Nu tänker ni: "Fan, den här killen sover ju dygnet runt, kanske är de därför han är så smart?"
Och nog kan det stämma att min intelligens faktiskt härstammar därifrån!

Dagens eftermiddags-lur tog sin plats i tresittssoffan framför teven, med täcke och hela paketet.
Jag letade efter ett sömnpiller till TV-program och hittade efter en hel del zappande en Tennismatch. "YEEEEES!" tänkte jag, en tennismatch har man ju aldrig lyckats kolla på i längre än fem minuter utan att somna. Sagt och gjort, tre minuter senare sov jag som en liten nerbäddad gris och väcktes först tre timmar senare då de va mat.
Skönt.


Pappa hade valt att prova något nytt till middag idag. På sitt sedvanliga vis satt han hela middagen och njöt av varje tugga, samtidigt som han gång på gång höjde upp sin nylagade maträtt i skyarna. Sådär som han alltid gör när han lagat något nytt.
"Mmmmmm! dehär va fanimej de godaste jag ätit!!!" osv...

I sanningens namn var det väl sådär... Okej typ.
Men de tycker jag väl allt som oftast. Jag gillar min pappas klassiska maträtter, dedär 4-5 som han lagat genom alla år, speciellt under vår period som ensamstående.
Kanske är jag lite konservativ och bakåtsträvande, men när de gäller mat så vill jag ha de så som de alltid har varit.
Pappa gör btw världens godaste köttfärsås!


Idag hände de otroliga. Vi fick sluta 30 minuter tidigare från svenskan. Nu tänker ni, "jaha, men de händer väl ofta att en lärare släpper lite tidigare?"
Ni som tänker så känner INTE våran svenskalärare. Hon är kall, skadeglad och stenhård.
Tidigaresläppningen var ju dessutom inte medveten (vad trodde ni!?). Faktumet var att kvinnan hade glömt bort att vi har 90 minuters lektion och inte 60.
Helt plötsligt avrundade hon bara lektionen, då klassen hade börjat förbereda sig för ytterligare 30 minuters tortyr.
Hela klassen höll masken.

Fem minuter senare stod jag, Alexandra och Camilla ensamma kvar borta vid skåpen. Då kommer svenskaläraren smygandes bakifrån, med en krigisk blick. Vreden innom henne gick inte att ta miste på!
Hon utbrister i en aggresiv utfrågning om varför vi inte sagt att vi hade 90 minuters lektion. "Tarvligt" användes ett antal gånger. (Hon svär inte, de får man enligt henne inte göra förän man ligger på hemmet. Väl där har hon dock lovat att svära nått så ofantligt mycket och även använda könsord) Haha!
Jag fick då akut bråttom med att kika långt inne i mitt skåp och försvann som någon slags struts medans tjejerna fick ta de jobbiga snacket. Som sagt; min smarthet lär komma från mina många timmars sömn! 

//Benner


Kommentarer
Postat av: Favorit asistenten

HAHA :D Skön blogg benner o thim!
BTW funke kom till mig också, trodde hon skulle äta upp mig levande :/
//Favvo assistenten

2007-10-03 @ 21:17:26
Postat av: Henke

Mycket modigt av dig ;)

2007-10-03 @ 21:19:19
Postat av: David

Nja de där lät mer som ren feghet än att du var smart faktist

2007-10-03 @ 22:38:25
Postat av: Benner

Tack så mycket favvoassistenten. Hoppas du fortsätter läsa!
När det gäller Funke ska man inte vara modig Henke. Man ska helst vara smart och gärna "slicka en hel del rumpa" så att säga. Ursäkta mitt uttryck ni lite finkänsliga läsare.
Tyst David :)

2007-10-03 @ 23:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0