Morgonrutinen

Jag har ett allvarligt morgonproblem som jag nu måste ta mig i kragen och ta itu med... Min morgonrutin är helt enkelt inte fungerande. Jag har nämligen en tendens att bli sådär en fem minuter försenad till första lektionen, oavsett hur tidigt jag går upp.

Imorse hade jag bestämt mig för att söka svar på vart problemet uppstod, och klockade därför varje rörelse jag gjorde. Här är resultatet:

(Min lektion började 11:00 och resan till skolan tar ca 20 minuter.)


09:50. Min otroligt jobbiga alarmsignal tjuter rätt i örat på mig eftersom jag somnat med mobilen bredvid mig i sängen. Jag tänker: "jävla oflyt hela tiden" och stänger av.

09:52. Hörseln återfås på det skadade vänstra örat och jag är nu redo att gå upp. Tyvärr sover kroppen fortfarande och jag blir liggande orörlig.

09:57. Jag tänker: "om klockan är 09:58 går jag upp, annars ligger jag kvar tills 10:00". Jag ser klockan slå om sekunden efter jag fått ögonen på den, ler nöjt åt att den faktiskt var 09:57 vid första ögonkastet och ligger med gott samvete kvar i sängen.

10:01. Bestämmer mig för att gå upp. Eftersom jag saknar krafter att resa mig rullar jag istället ut från sängen och blir halvliggande på golvet.

10:03. Hasar mig med mina sista krafter in till badrummet.

10:05. Ställer mig i duschen och tänker att jag nog ska duscha riktigt varmt och skönt tills jag känner mig väldigt vaken.

10:24. Kliver ut duschen och känner att jag är vaken och redo för en skoldag!

10:27. Klär på mig.

10:28. Äter en snabb och stressig frukost bestående av juice, yoghurt och mackor.

10:31. Borstar tänderna och ger håret en tuff frisyr.

10:39. Är klar att åka och knatar ner mot ytterdörren.

10:40. Blir akut skitnödig och springer in på toan.

10:51. Åter vid ytterdörren, klar för avfärd.


Ni ser vad jag menar. Efter mina precisa klockningar idag kan jag komma fram till att det tar mig 34 minuter bara att vakna...

Jag har därför gjort en tidsplan över hur jag ska spara 8 minuter!

Här är den:
image34

Jag kunde inte dra av så mycket från frukosten, där fanns ju ändå inte så mycket tid att hämta.

Jag kände även att de vore lite småäckligt att dra av för mycket tid från tandborstningen.

"tankborstning och hårfix=40 sekunder" Hur hade de sett ut lixom?


Aja. Vad tror ni om det här? Jag tror faktiskt stenhårt på det!

//Benner


Kommentarer
Postat av: David

Ja e oroad över hur mycke tid du spenderar vid spegeln jämnfört med frukosten på mornarna

2007-10-16 @ 17:07:59
Postat av: Thim

Det jag oroar mig över är att du planerat att du ska hinna allting på 40 minuter, cirkus.
Mitt tips är helt enkelt att du spenderar mindre tid framför datorn och istället tar och lägger dig tidigare, varpå du kan gå upp tidigare och faktiskt unna dig själv att få sitta lite längre på toaletten.

2007-10-16 @ 17:25:09
Postat av: Kate

Hahaha, är du alltid såhär knäpp eller var det något som gick snett på vägen, liksom?

2007-10-16 @ 17:35:11
Postat av: lojs

lycka till då :P

2007-10-16 @ 18:19:41
URL: http://bearitbery.blogg.se
Postat av: Benner

Thim. Jag har provat utan framgång. Jag kan nämligen inte somna om jag inte är trött, vilket resulterar i att jag med öppna ögon blir liggande i sängen somtidigt som jag nervöst och nyfiket stirrar runt om i rummet. Processen kan pågå i timmar...

Och Kate. bortsett från mobilen-i-örat-grejen som kom lite oväntat var detta en helt normal morgon för mig!

2007-10-16 @ 21:39:18
Postat av: Lunarman...typ

Hur fan kan du kritisera Thim för hans ansträngningar med att skriva ned ett stycke seriöst engelsk litteratur medan du själv gör tabeller över dina morgnar och lägger ut?

Dubbelmoral är det värsta jag vet!

2007-10-16 @ 22:22:10
Postat av: MAAAAAAARINA

Sitter du och bajsar i TIO MINUTER ????Frågetecken

2007-10-16 @ 22:43:27
Postat av: Benner

Lunarman!
Du har en poäng i det du säger.

Det är ju klart att det kan uppfattas som dubbelmoral, men sanningen är ju att mitt slit gjordes i vetenskapligt syfte till skillnad mot Thims.
Förhoppningsvis kommer mitt arbete resultera i att jag kommer i tid och därmed ger ett bättre intryck till läraren, får bättre närvaro och därmed också chansen till bättre betyg.

Och nej Marina, jag skiter inte i 10 minuter. 11 dock känns som ett ganska bekant tal! ;)
Men kom ihåg. Från och med imorn kommer det endast vara 9 minuter!

2007-10-16 @ 22:50:19
Postat av: Thim

Benner, mitt tips är då detta: sluta sov direkt efter skolan.

2007-10-17 @ 16:10:30
Postat av: Benner

Det spelar ingen roll.
Oavsett om jag soveer efter skolan eller inte så somnar jag inte på kvällarna.
Just därför brukar jag gansak ofta sova efter skolan eftersom att jag då somnar på en gång!
På så sätt får jag mer sömn här i livet. Vilket jag uppskattar.

2007-10-17 @ 16:12:34
Postat av: Marina

wow. Men om du lägger ifrån dig tidningen vid detta relativt otrevliga men behövliga besök - kanske du sparar fem minuter till?
Det kan ju inte ta 11 minuter att pressa ut dom små busarna?

2007-10-20 @ 15:28:14
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Benner

Men toabesöket kan inte göras under tidspress.
Då får du prestationsångest och resultatet blir lidande!
haha

2007-10-21 @ 18:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0