Min smarta sida, Min osmarta sida och min kreativa sida

image27


Nu är det bekräftat. Jag klär helt enkelt i glasögon. Jag ser ju faktiskt otroligt jävla smart ut!

Eller vad tycker ni?

Funderar på att skaffa ett par enbart för att framhäva min intelligenta sida som tyvärr träder fram allt för sällan i vanliga fall.


På tal om sidor. Igår visade jag faktiskt en helt ny sida. Min såkallade kreativa sida.

Jag valde att uttrycka min nyfunna kreativitet i bilder. Bilderna ritade jag på tavlan i klassrummet och föreställde olika medlemmar av klassen.

Här är resultatet fångat på kort:

Angelo är jag nog nöjdast med, han vart ytterst träffsäkert avbildad.

Anledningen till att Danne blottar sig är ju förstås hans jakt på Thim i klassrummet med nerdragna byxor, som Thim berättade om i bloggen igår.

Danne vart lite sur över att han inte "utrustades bättre". "Jag arbetar för närvarande med realism i mitt målande" förklarade jag iskallt och elakt.

(Den sista bilden föreställer ingen klassmedlem, utan är min autograf. Alla kreativa konstnärer har ju en sådan.)


Bilderna är hämtade från Dannes bilddagbok: http://12juli.bilddagboken.se/.


Nu kommer Danne bli väldigt glad över att hans bilddagbok har nämnts i den här stora bloggen!

Mindre glad lär han bli när han får fakturan jag tänker skicka...

De är ju nämligen inte gratis att göra reklam via Thimbenner.blogg.se, de fattar ju vem som helst! :D

//Benner


Kommentarer
Postat av: Sofie

Angelo vart bäst :D eller han är den enda jag vet hur han ser ut hihi

2007-10-12 @ 16:53:35
Postat av: Benner

Danne vet du väl också. Han var ju på mitt kalas!
men sant som du säger. jag riktigt mös av välbehag efter att ha ritat Angelo!

2007-10-12 @ 17:20:58
Postat av: Sofie

ahaa aa, men alla såg likadana ut :P

2007-10-12 @ 18:16:02
Postat av: tilda

den osmarta sidan då? :o

2007-10-12 @ 19:24:42
URL: http://omg.weblogg.se
Postat av: Benner

"Funderar på att skaffa ett par enbart för att framhäva min intelligenta sida som tyvärr träder fram allt för sällan i vanliga fall."

Det är nog den som visas oftast när jag inte har glasögon! haha

2007-10-13 @ 01:32:54
Postat av: Mary

När jag tittar på din signatur kan jag nästan satsa tio kronor på att du är vänsterhänt?

2007-10-13 @ 14:22:08
Postat av: Benner

Mary!
Du är ett geni! Hur visste du?

2007-10-13 @ 14:25:58
Postat av: Kate

Du är en riktig söting du, Benner. *blink*

2007-10-13 @ 16:02:22
Postat av: Benner

Tackar tackar Kate! *ler*

2007-10-13 @ 16:33:52
Postat av: Sofie

jag tror att hon titta på bilden där du sitter med pennan i vänster hand? fast jag kanske har fel..

2007-10-14 @ 17:32:27
Postat av: Benner

Om du har rätt så är du fanimej också ett geni sofie!

2007-10-14 @ 18:06:44
Postat av: Sofie

ååh hoppas :D jag har aldrig blivit kallad för ett geni förut, och det är inte för hårfärgens skull.. tror jag!

2007-10-14 @ 19:01:29
Postat av: Benner

jag har aldrig heller blivit de :/ jag bara kallar alla andra de!

2007-10-14 @ 21:16:08
Postat av: Mary

Det var faktiskt inte så jag listade ut det. Jag fastnade på det första A:et och tänkte att det skulle vara svårt att göra ett sådant A med höger hand ;)

2007-10-14 @ 22:49:36
Postat av: Mary

Jag formulerade lite fel där och utelämnade en del viktiga detaljer. Jag noterade att du började A:et från höger sida, många högerhänta börjar A:et från vänster sida. Vad jag vet i alla fall. Jag kan också ha fel!
ps. det var inte svårt att göra ett sådant A med höger hand. ds

2007-10-14 @ 22:54:04
Postat av: Benner

Mary.
Ditt sätt att tänka är briljant och de du säger lär vara alldelses korrekt.
Vi måste ju komma ihåg att du faktiskt hade rätt angående att jag var vänsterhänt!

2007-10-15 @ 15:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0